Hej.

Tänkte ta tag i att snygga till fasaden lite nu när det börjar bli gött väder ute. Ska ta tag i att måla om alla fönsterkarmar runtom huset.

Vad rekommenderar ni för färg till detta. Ska hålla länge och vara lättmålad.

PS: Fönsterna är nyare SP fönster.

/Micke
 
S
är dom fabriksmålade? börjar färg släpa?
hur menar du lätt målad?
 
SBH skrev:
är dom fabriksmålade? börjar färg släpa?
hur menar du lätt målad?
Japp de är fabriksmålade. Köpta någon gång i början på 00-talet. Så tänkte fräscha upp dem alla.

Ja det finns ju olika typer av färg som är olika lätta att måla med, en del liksom klibbar medan andra bara flyter med

/Micke
 
memike skrev:
Japp de är fabriksmålade. Köpta någon gång i början på 00-talet. Så tänkte fräscha upp dem alla.

Ja det finns ju olika typer av färg som är olika lätta att måla med, en del liksom klibbar medan andra bara flyter med

/Micke
prövat å tvätt? dom brukar ju int ha så mycket fel på den tiden... annars är det väl en oljefärg (färdigfärg) som gäller sku jag säga iallfall... ett varv å tunt ;)
 
mångstekta skrev:
prövat å tvätt? dom brukar ju int ha så mycket fel på den tiden... annars är det väl en oljefärg (färdigfärg) som gäller sku jag säga iallfall... ett varv å tunt ;)
Ok, får åka till färgbutiken och kolla. Verkar som att förra ägarna repat lite på en del karmar med stege eller dyl så därför det blivit lite dåligt på något av dem. Så då tänkte jag att det är väl lika bra att måla alla :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.