Någon som har tips på bra site på nätet där man kan beställa växter, fröer, häckar och träd?

/Anna
 
kan rekomendera hortogreen.com , har beställt där ett antal ggr och det har funkat jättebra!
 
swecul skrev:
kan rekomendera hortogreen.com , har beställt där ett antal ggr och det har funkat jättebra!
Kan bara instämma. Köpte häckplantor där förra våren. Ca halva priset jmf med lokala handelsträdgården, fina plantor, hemkört direkt till dörren.
 
Inlägg raderat. Se forumreglerna för mer information angående att rekommendera företag/hemsidor.
/MODERATOR
 
Redigerat av moderator:
När det gäller fröer har jag haft god erfarenhet av Runåbergs fröer. Men det är med disclaimern att jag bara beställt grönsaks fröer därifrån. Hur deras blom sortiment ser ut, vete sjutton. :p
 
Jag har hittat ett ställe som levererar från Tyskland ser ut att vara 50-80% billigare än om man köper på plantskola. Har hittat den genom en tråd här på byggahus. Men eftersom Moderator i denna tråd redan har plockat bort en länk till extern hemsida vet jag inte om jag får lägga ut den.
 
dsub, du borde ha ryggenf ri:
"Det är inte heller tillåtet att tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam."

Själv har jag utan problem handlat fröer från Frö med posten och Impecta och odlingstillbehör från Wexthuset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.