Monterade vägghängd wc stol på en grohe inbyggnadsfixtur i helgen. Funderade när jag drog fast muttrarna att det blir ju porslin mot kakel. Finns det risk att det med tiden leder till sprickor i kakel när det pressar mot varandra? SKa man sätta ngn typ av skydd emellan, typ som det är på baksida av väggbrickor/blandarfästen?
 
Verkar ju som vettiga prylar att sätta mellan skål och vägg. Får försöka leta reda på en anpassad för Gustavsbergs Nautic skål. Tack för tipsen!
 
Skulle vilja påstå att IFÖs variant passar vilken toaskål som helst. Det är en lång remsa som är självhäftande. Man klipper den till fyra delar och fäster i hörnorna av skålen. Dämpningslisten är slitsad så man kan forma den till den radie som skålen har i hörnorna.
 
  • Gilla
roggabear
  • Laddar…
fn76 skrev:
Skulle vilja påstå att IFÖs variant passar vilken toaskål som helst. Det är en lång remsa som är självhäftande. Man klipper den till fyra delar och fäster i hörnorna av skålen. Dämpningslisten är slitsad så man kan forma den till den radie som skålen har i hörnorna.
Perfekt, beställer en sådan. Tack för tipsen!
 
I min nyligen inhandlade Gustavsberg Nordic 3530 visas ingen sådan list i monteringsanvisningen. Borde jag ändå sätta ditt något? Möbeltassar? :D
 
A Andersast skrev:
I min nyligen inhandlade Gustavsberg Nordic 3530 visas ingen sådan list i monteringsanvisningen. Borde jag ändå sätta ditt något? Möbeltassar? :D
Behövs inte.
Har vägghängd toa utan nån list direkt mot kakel och haft i många år. Det har inte spruckit eller nått, jag förstår som inte varför det skulle göra det heller.
Det är ju stumt bakom och en förhållandevis stor yta som sätts i press så inget punkttryck presic
 
Kan rapportera att vi nu haft vägghängda toan på plats i snart 5 år utan någon list/dämpning och än så länge har det fungerat alldeles förträffligt bra. Har även sedan tråden skapades monterat ytterligare en vägghängd toa i andra badrummet med samma resultat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.