Kommer inom 1 år flytta till mindre tomt (och hus). Tomten kommer vara ca 215 m2 och på den finns en bottenplatta på 60 m2, samt liten altan, uppfart för bil och lite sånt, vilket lämnar en gräsmatta på kanske 100m2 eller nått. Liten liten LITEN med andra ord :)

har idag 630 m2 och hade långt gående planer på en robotgräsklippare, mest för att jag avskyr att springa runt med vår handjagare.

Av skäl jag inte riktigt förstår anser min bättre hälft att en robotgräsklippare för 100m2 känns både snobbigt och way i överkant för vad vi behöver vilket gör att jag kikar på alternativ (från den förpestade handjagaren...)

Det som kan vara av intresse i så fall är klippare i elutförande. Dock känner jag mig lätt allergisk mot sladd vilket i så fall lämnar batteridrivna gräsklippare som alternativ.

Är det en vettig investering? Vilka bör man kika på? Har läst lite tester och ingen får direkt jättebra betyg på prisjakt tex. Shjälvklart vill jag ha mulcher (?) men även batteri som håller och som är lätt att ladda. Automatiskt skydd för överlastning känns intressant så jag slipper tänka på att plocka ur/i laddning hela tiden.

Antar att nyare lithium batteri är att föredra?

Något annat att tänka på?



är 100m2 verkligen för liten tomt för en robot? Det hade ju varit SÅ häftigt :)
 
100kvm är för litet för allt utom en handskriven cylinderklippare.:cool:
 
Självklart ska du ha en robot! ;)

Eftersom det är en sådan liten gräsmatta kan du ju gå på någon av de billigare modellerna. Inte snobbigt, men väldigt praktiskt och skönt!
 
Jag klipper mindre än 150 kvadrat med min lilla automower, har inga problem med det... Å andra sidan har jag ingen annan som lägger sig i, kanske hänger ihop på mer än ett sätt? :)
 
Mattiaz - du har helt rätt! Dock kommer jag skicka min nuvarande handjagare all världens väg när vi flyttar ;)

EvilJava - håller med dig! skall bara övertyga min bättre hälft ;) tänker mig en gardena r40il! :-D

Superpin - låter skönt att du får ta så viktiga beslut själv och slipper folk som lägger sig i sådant de inte förstår.. .;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.