Har lite (blivande) gräs på framsidan som är avskilt med en stenläggning och sedan en passage på ca 1m till resten av tomten.
(Se bilderna)

Hur hanterar man det bäst? Kan man inkludera det i zonen utan att behöva ha det som en separat ö man måste bära klipparen till? Kan man göra nåt utan att behöva lyfta på stenarna?

ImageUploadedByTapatalk1398095942.183495.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1398095952.954975.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du en klippare med guide så skall du dra guiden i den en meter breda öppningen. Utan guide så kommer det nog att fungera ganska bra också med automatisk övergång eftersom tomten är så liten. Jag har smala passager och klipparen passerar gärna dessa, så pass tom att jag har smalnat av dem ytterligare för att bättre hålla kvar klipparen i de olika områdena...
 
En sak till, den smala toppen på "muren" kommer att bli ett problem, antingen får du trimma manuellt eller så bör de bredda den så den blir "två stenar" bred...
 
Tack! Man får försöka få under guiden under gången helst utan att behöva ta bort stenarna då.
 
Du behöver nog få över kantslingan också...
 
Det är inga bekymmer att lyfta på stenarna i gången. Har gjort det på min gård ett par gånger. Gummiklubba rekommenderas dock när de skall läggas tillbaka, men yxa och vedklamp fungerar även det bra...
 
Hade hoppats slippa det, men det är nog det enklaste.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.