Hej! Jag skall köpa ny trädgårdsslang och funderar på vilken modell som är bäst. Min tanke var att köpa en lite dyrare modell typ Gardena HighFlex eller Hozelock Flexi Plus. Men frågan som uppstår är om det finns andra mindre kända märken som fungerar lika bra när det gäller att slangen tex inte ska slå knut.

Efterfrågar också tips på en bra slangvinda att sätta på väggen.
 
Såg att Cocraft från Clas Ohlson fått betyget Bästa köp vid test av slangvindor i tidningen Gör det själv, någon som har erfarenhet av den modellen?
 
Jag hade samma fundering och köpte slutligen en automatisk Gardena slangvinda, då den kom med slang var valet av slangkvalitet enkelt :). Då man alltid rullar in den "rätt" och bara tar ut det som behövs blir det inte problem med knut oavsett. Den är inte jättesnygg, men annars är det ett köpt jag är supernöjd med.
 
Jag köpte "GARDENA Premium SkinTech" slang för 8 år sedan, känns fortfarande fräsch, 20-25 år garanti har jag för mig, jag har kvar kvittot.
Jag rekommenderar absolut att köpa en bra slang, det går inte att få knut på den jag har.
 
ullberg
Jag köpte en riktigt billig "automatisk" slangvinda från en lågprislada (inte någon av de större, minns ej namnet) och tänkte att den här håller väl max sommaren ut... nu är vi inne på fjärde säsongen och den funkar fortfarande utmärkt, inklusive slangen som jag skulle betalat max 50:- för löst, ser riktigt billig ut. Jag tror anledningen att slangen håller är att den förvaras "rätt" i vindan utan knixar...

Det jag ville säga var att min erfarenhet kring just detta är att även lågpris kan funka bra, men det är ju en risk, finns nog en hel del lågpris som inte alls funkar...

Som lös förlängningsslang har jag en gardena skintech classic, helt ok slang, men inte så jag blir överraskad varje gång, nog går det att få knixar även på den.

/U
 
Har sett en slang som rullar ut sig när man har på vattnet och rullar ihop sig när man stänger av. Såg fiffigt ut men har ingen erfarenhet av den själv. Var jag såg den är också lite oklart.
 
Det som framförallt gör mig intresserad av Cocraft är naturligtvis priset, mindre än halva priset gentemot Gardena. Tror också att slangkvaliten kanske är något mindre viktig när den sitter på en vinda och sanningen är att jag i dagsläget har en riktigt billig variant och jag lider inte speciellt mycket av att behöva snurra upp den ibland när den slagit knut.
 
Redigerat:
Hmm, jag tycker inte skillnaden är så stor 1000kr for CoTech, 1300kr för Gardena på Tretti, något dyrare i t.ex. Bauhaus men då kan man ju få den billigare med deras prisgaranti.
 
Ok, skiljer lite mindre än jag trodde. Kikade iofs på 20 m som skiljer 500 kr i pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.