Jag äger en landroid 2.0 och är inne på andra säsongen och är mkt nöjd!
MEN när jag plocka fram den ur min källare igår och skulle installera den så vill den inte ladda?
Jag plocka upp kabeln förra året för vi skulle ändra lite i trädgården och när jag gjorde detta så gick kabeln av på ett par ställen så jag har några skarvar?
När jag hade lagt ut kabeln som jag ville ha den och starta klipparn så klippte den bra och höll sig innanför men när den skulle till laddaren så hitta den kabeln men svängde inte med den utan åkte rakt? sen ställde jag den framför laddaren så den hadde raka spåret in och den åker in och stannar sen backar den och sen fram igen, Laddaren blinkar hela tiden grönt oavsett om klipparen är där eller inte? Har ni några ideer om vad det kan vara?
Jag kanske misstänker att singnalen i kabeln är för dålig pga för många skarvar?
Om det är så passar bara worx egen kabel eller kan jag lika gärna köpa nån annans kabel?
Kanske lång å krånglig text men hoppas på hjälp!!
 
peternicklas
Grön blinkande lampa är väl att slingan är defekt. Har du fått den uppdaterad? Prova med att lägga ut en kort hel slinga och se om det hjälper. Vilket fabrikat som helst duger på kablen, bara den är för att grävas ner.
 
Jag misstänkte nästan att det är så! Nej jag har inte uppdaterat den! Kan man göra det själv via usb-porteneller måste jag skicka in den? ?
 
peternicklas
worx1 skrev:
Jag misstänkte nästan att det är så! Nej jag har inte uppdaterat den! Kan man göra det själv via usb-porteneller måste jag skicka in den? ?
Ring till supporten så skicka de dig en adresslapp. Måste skickas in. Är mer än bara mjukvaran som ska uppdateras.
 
Vet du vad som uppdateras? Vad kommer jag märka för skillnad?
 
peternicklas
worx1 skrev:
Vet du vad som uppdateras? Vad kommer jag märka för skillnad?
Mjukvaran är helt ny, korrigering för lutning, klippning på hemgång över slingan mm. De bytar sensorerna då dessa har ett fel i sig samt att du får nya knivar.
 
Blinkande grön lampa = Slingan bruten, hade samma fenomen på min Landroid i går. Tur man hade koll på vart det var slarvigt skarvat.
 
Min är skarvad på några ställen för mkt tror jag så jag inskaffar mig nog en ny!
 
worx1 skrev:
Min är skarvad på några ställen för mkt tror jag så jag inskaffar mig nog en ny!
Jag tog fram lödkolv och krympslang när jag skarvade. (Förutom på den skarv som gav up....)

Men testa först med en stump kabel att du får ett fast grönt sken.
 
Behöver provbiten vara någon speciell längd eller funkar det att bara ta så jag når om du förstår hur jag menar? Vad kan det vara då om jag inte skulle få grönt ljus?
 
worx1 skrev:
Behöver provbiten vara någon speciell längd eller funkar det att bara ta så jag når om du förstår hur jag menar? Vad kan det vara då om jag inte skulle få grönt ljus?
Bäst vore väl om roboten kunde få plats i slingan, dvs några meter. Kanske funkar det med en stump bara men då släcker du ju bara lampan utan att veta om roboten funkar.

På sista frågan svarar jag "pass"
 
Jag gjorde en mindre slinga men felet kvarstod. Så jag ringde support och med hans hjälp så kom vi fram till att det var transformatorn på laddkabeln som antagligen är felet så en ny skickades idag! Går på garanti! Mkt smidigt! Synd bara att ja hann att kassera min signalkabel :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.