Vad är det för fabrikat på stommar/inredning? Jag körde med Myresjökök men de hade bara låga stommar för diskmaskin. Säljaren trodde aldrig det skulle hålla för tvättmaskin så därför är jag nyfiken på vad ni har valt?

För mig slutade de med att jag köpte dessa ändå och det har hållit bra (bänkskiva ovanpå och synliga ben).

Det är kanon med stor vask med dusch i tvättstugan. Bra val!
 
  • Gilla
Vita Huset
  • Laddar…
Också intresserad av för stommar (skåp) ni kört med. Ska själv påbörja denna resa efter semestern :)
 
  • Gilla
Vita Huset
  • Laddar…
johel572 skrev:
Vad är det för fabrikat på stommar/inredning? Jag körde med Myresjökök men de hade bara låga stommar för diskmaskin. Säljaren trodde aldrig det skulle hålla för tvättmaskin så därför är jag nyfiken på vad ni har valt?

För mig slutade de med att jag köpte dessa ändå och det har hållit bra (bänkskiva ovanpå och synliga ben).

Det är kanon med stor vask med dusch i tvättstugan. Bra val!
Jag gissar på Claessonkök. Står på kartongerna.:)
 
  • Gilla
Sparris och 1 till
  • Laddar…
HandySmurf skrev:
Jag gissar på Claessonkök. Står på kartongerna.:)

HAHA ...... ja j....r :)
 
  • Gilla
Vita Huset
  • Laddar…
Precis !! vi har valt Claesson kök i Krylbo. De hade rejäla stommar med krav på hög belastning, också kunde de leverera special mått, som tex skåpen under tvätt och tork är 350 mm höga.
Skåpen står på metallben fram, bak står det på en metallskena, ovanpå ligger en målad 30 mm tjock mdf skiva som är förankrad lite här och var. Jag har varit i kontakt med Miele om konstruktionen och de och Claesson kök har sagt ok till att det ska hålla.

Ja visst är vasken fin, är super nöjd...:)
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Ja det ser min själ ut att bli en personlig tvättstuga med stil och känsla.
Jag tycker särskilt mycket om den kreativa användningen av färg och pensel som är inspirerad av äldre tider.
 
  • Gilla
Vita Huset
  • Laddar…
Tjusigt! Gillar de målade ränderna -- ett enkelt sätt att få liv i en putsad yta.
 
  • Gilla
Kallebo och 1 till
  • Laddar…
Ja, ränderna blev bra. Jag tvekade mycket när jag målat dem då min sambo tycker att det påminner om ett cirkustält, ha ha. Men efter att inredning började komma på plats så gör dem sig riktigt bra. Hade jag haft gips på väggarna hade jag nog valt en vacker tapet, det krävdes lite kreativitet innan jag kom på att prova ränder.
 
Vita Huset skrev:
Ja, ränderna blev bra. Jag tvekade mycket när jag målat dem då min sambo tycker att det påminner om ett cirkustält, ha ha. Men efter att inredning började komma på plats så gör dem sig riktigt bra. Hade jag haft gips på väggarna hade jag nog valt en vacker tapet, det krävdes lite kreativitet innan jag kom på att prova ränder.
Snyggare och mer gediget med de målade ränderna än med tapet, allra helst när det är källare och puts. Även om det kanske är den vackraste tvättstuga jag sett, så är det fortfarande en tvättstuga, perfekt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Fantastiskt fint, smart med kallskafferi oxå. Snygg grön färg och ser mycket genomtänkt ut. Jag längtar till att gör iordning vår tvättstuga nu. Tack och lov är det inte lika mycket jobb för oss då vår källare redan är iordning.

Ska bli kul att se helt färdiga bilder så småningom. Gärna på skafferiet också med svarta hyllor. Läckert!
 
Det kommer flera bilder, nu håller jag på att snygga till öppningen mellan tvättstugan och lilla hallen. Ska försöka mig på att måla någon ram runt för att markera den.
öppning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HSP och 2 till
  • Laddar…
Så fint det blir!!
 
  • Gilla
Vita Huset
  • Laddar…
Strykbrädan på plats
s 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
s 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Fy vad jag blir avundsjuk. :)
 
De där strykbrädorna är guld. Dock lite små.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.