ImageUploadedByByggahus.se1398082135.551907.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har anlitat en byggfirma för att bygga ett garage. Nu har de satt fodren på insidan både på fönster och dörrar ca en halv cm från kanten. Vi trodde/ville att de skulle sitta kant i kant? Finns det någon praktisk anledning som vi har missat eller ska det föreställa att det är snyggt?
 
Det är en utseendefråga, men det är så man gör.
 
Ja man brukar göra så bland annat eftersom trä rör på sig och gärna olika mycket så sätter man kant i kant får man springor som syns tydligare än om man sätter så här.

Visst går det att sätta kant i kant men har ni inte diskuterat det går nog snickarna efter hur man brukar göra.
 
Tack för svaren!

Vi tycker att det ser fult ut(men man kanske inte tänker på det när det blir målat). Dessutom tänker jag att det lätt samlas skräp där och att fodret åtminstone runt dörren skulle skydda mot att det blir märken om man slår i med något mot kanten.

Vi har inte klagat, eftersom vi inte sagt innan hur vi ville ha det. Igår var det dock en bekant som påpekade att fodret satt fel(utan att vi nämnt något om det innan) så jag började fundera.
 
Som sagts så är det rätt utfört.
 
S
dock vill man ju ha dom på samma mått. ser ut som stående och liggande är olika
 
Jag tror det blir fint, skulle sätta på samma sätt själv. Däremot skulle jag önska att dom limmat foderskarvarna - det kommer spricka där om ett halvår....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.