Y
Var och kollade på sängar idag. Fann dom som var okej men ångesten kvarstår, eller rentav stärktes.

Jag vill köpa en dubbelsäng, fin så allt är färdigt och tilltalande ifall man får dambesök.

Men... Så måste man välja hårdhet. Och genomsnitt så väljer tjejer medium.
Fast vågar jag chansa?

Alternativet är att köpa en 120cm bred säng som tillfällig lösning. Känns dock smått tragiskt. Stort sovrum men liten singelsäng.. Köpa två smalare sängar för ge intryck av dubbelsäng, känns onödigt dyrt.

Köpa en ny tillfällig luftmadrass vore skönt men verkligen inget som tilltalar singeldamerna som besöker ibland.
:p



Jag anar att jag inte är ensam om mött detta dilemma... Stort och fint, litet och tillfälligt... Vilket val gjorde du, ångrar du?
 
Köp inte dubbelsäng, köp två enkla och ställ ihop.

Vänder sig den ena i en dubbel så svajar även andra delen.
Med två enkla väljer ni var sin hårdhet.
Två enkla är mycket enklare att få in i huset.
Inte smalare än 90.

Protte
 
B
Köp dubbel med medelmjuk, tror inte någon säger tack och hej bara för att sängen inte är perfekt hårdhet.
Skulle det i framtiden vara helt galet så finns det massor med folk som handlar begagnade grejer...
 
Ja, absolut. Två enkla. Då kan du dessutom bära ut den ena om behov finns, typ av släkting eller nåt...

Blir det mer långvarigt med övernattningar byter du bara till en stor bäddmadrass så slipper du/ni skarven.

Ställbara sängar kräver ju dock alltid enkel bäddmadrass förstås...
 
Korvgubbe
Varför inte en 140-säng?
Stor nog att dela med någon man vill ligga nära, liten nog att passa bra när man är själv och man kan med gott samvete byta ut den om tvåsamheten blir av ett mer permanent slag.
 
Två enkla, duger inte den hårdheten för den dam du senare permanentar så låt den bli en gästsäng.
 
Köp en säng du tycker skön att sova i och i en storlek som passar i rummet.
(Blir det 180cm säng rekommenderar Jag två 90cm med en 180cm tjock bäddmadrass)
 
1 x 120! När hon tycker den blir för liten hittar du en ny. (Inte en ny säng alltså...)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
B
sir_erken skrev:
Köp en säng du tycker skön att sova i och i en storlek som passar i rummet.
(Blir det 180cm säng rekommenderar Jag två 90cm med en 180cm tjock bäddmadrass)
Högt i taket om du får plats med den bäddmadrassen? Själv tycker jag 5cm tjocklek räcker... ;P
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
140 cm är en perfekt kompromiss om du frågar mig. Vanlig storlek i Danmark.
 
Fördelen med en dubbelsäng när man sover själv att man kan rulla över till en sval och skön sida när det blir gör varmt
 
sir_erken skrev:
Köp en säng du tycker skön att sova i och i en storlek som passar i rummet.
(Blir det 180cm säng rekommenderar Jag två 90cm med en 180cm tjock bäddmadrass)
Det blir ju en prinsessan på ärten madrass!
 
Dubbelsäng!

Finns inget värre än när man fastnar med armar, ben, näsa och andra utstickande kroppsdelar i skarven.
 
Y
Jag var ca 1-2 timmar i en sovabutik och prövade mig fram med hjälp av personal.
Fastnade för en av dom drastiskt dyrare då givetvis men till deras besvikelse bad jag om att få återkomma. Kan dock tillägga att dom faktiskt uppmuntrade mig att välja en billigare, som jag sen läste på deras sida hade några klagomål då den blev som en banan efter någon vecka.

Såg även ett gammalt test som visade att Mios sängar till en bråkdel i pris nästan hade samma testbetyg som denna dyra. Ska pröva miosängen och se hur den känns annars beställer jag nog den dyrare... Unnar mig... Är ju endel timmar man ligger där trotsallt.

Alla sängar har en månads leveranstid så jag chansade på köpa en tjock bäddmadrass till min kassa säng. Vilket kändes dubbelkasst första natten men andra blev okej. Duger tills nya väljs/levereras.

Funderar även på hurvida det är värt 10% högre pris för att få en säng som fötterna inte är utanför. Tror det vore värt det.
 
Redigerat:
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Jag var ca 1-2 timmar i en sovabutik och prövade mig fram med hjälp av personal.
Fastnade för en av dom drastiskt dyrare då givetvis men till deras besvikelse bad jag om att få återkomma. Kan dock tillägga att dom faktiskt uppmuntrade mig att välja en billigare, som jag sen läste på deras sida hade några klagomål då den blev som en banan efter någon vecka.

Såg även ett gammalt test som visade att Mios sängar till en bråkdel i pris nästan hade samma testbetyg som denna dyra. Ska pröva miosängen och se hur den känns annars beställer jag nog den dyrare... Unnar mig... Är ju endel timmar man ligger där trotsallt.

Alla sängar har en månads leveranstid så jag chansade på köpa en tjock bäddmadrass till min kassa säng. Vilket kändes dubbelkasst första natten men andra blev okej. Duger tills nya väljs/levereras.

Funderar även på hurvida det är värt 10% högre pris för att få en säng som fötterna inte är utanför. Tror det vore värt det.
Det är nästan värt 50% extra det blir jobbigt för oss långa annars dock så borde täckena vara längre blir kallt om fötterna som det är nu! Ja slår man ut sängen på varje natt och timme man sover är det inte många kronor varje natt det kostar med en dyr säng
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.