Har sneglat på Robomow eftersom jag tycker dom verkar ligga långt framme vad gäller funktioner. Såg nu att deras modell MS1000 fått delad förstaplats i Råd & Röns test tillsammans med Viking.

Är det någon som har erfarenheter av Robomows modeller?
 
Vi har en RL 2000, som pansarvagn jämfört med grannarnas olika modeller. Men är riktigt nöjda. Ville ha riktiga knivar och robust modell på grund av tomten, fungerat mycket bättre än vi trodde från början. Nu har ju redan vår modell några år på nacken men stod högt i test redan då så hade köpt utan tvekan.
 
Låter bra. Vi kommer iof bara ha ca 300 kvm matta så kanske lite overkill med denna modell?

Hur brett behöver passager vara utöver maskinens egna bredd? Vi kommer ha en sträcka mellan fram- och baksida med en bredd på ca 70-80 cm.
 
Om du släpper den fritt där det bara är 80 cm, kommer den att tillbringa väldigt mycket tid just där. Då är det bättre att programmera att 50 % av gräsmattan finns 20 m moturs. Då startar den varannan gång med att följa kantlinan moturs 20 m
 
Det låter ju smart. Den tar sig förbi på 70-80 cm? Och missar inte att klippa passagen?
 
A
Freddan101 skrev:
Låter bra. Vi kommer iof bara ha ca 300 kvm matta så kanske lite overkill med denna modell?

Hur brett behöver passager vara utöver maskinens egna bredd? Vi kommer ha en sträcka mellan fram- och baksida med en bredd på ca 70-80 cm.
Robomow har en mall för smala passager och där är det 14 cm mellan trådarna. Lägg på klipparens bredd ca 55cm så behöver den 69 cm. Det blir då 2 separata zoner. TS1000 ska klara att hentera 3 zoner.
Även deras mindre modeller brukar klara mer än 1 zon men kolla för säkerhets skull.
 
Låter lite overkill med en MS1000 till 300m2. Men ska du ändå köpa en så rekommenderar jag en RS612 istället för MS1000. MS modellerna de röda o för den delen de svarta säljs utan service garanti från generalagenten Tidab. Detta är åt helvete, för vi konsumenter har noll koll på detta innan köp.
 
A
TC300 finns för upp till 300 M2. Kan styras med app (För samsung hittae jag bara 1 modell som passar).
Elgiganten tar 8.490 för den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.