Svar: 1. IR

Har skjutit på att måla fasaden på kåken några år nu pga att vi insett att vi måste göra rent ordentligt då vi ska måla över med nytt färgval. Våra lappningar ser lite sorgliga ut och jag tror att grannarna skulle vara lika glada som oss ifall vi kunde vinna lite hjälpmedel för detta jobb.

fasaden-sliten-och-lappad_39564_orginal.jpg
 
Okej det här kanske inte är den snyggaste bilden på huset men den visar definitivt varför jag borde vinna speedheatern. Förre ägaren målade om alla dörrar och fönster i en riktigt läskig klarblå färg, men den här dörren som varit igenspikad blev bara delvis målad. Jag hade tänkt återställa den dalablå originalfärgen från 1957 som finns på yttre delen av dörren på bilden. Detta innebär att alla fönster och dörrar måste renoveras, och då skulle jag ha stor nytta av en speedheater.

Speedheatern använder IR. Alt 1.
 
  • 1397667844341.jpg
Svar: 1. IR
Både hönshus och bostadshus behöver kärlek och omsorg

20140418_115846.jpg
 
Svar 1
rädda mitt hus från plastfönster, med en speedheater skulle jag kunna tänka mig att gå på mina fönster som behöver mycket omsorg !
 
  • image.jpg
Svar: 1. IR

Den sista mars blev vi ägare till Luktärtan - ett hus från slutet av 1800-talet som tidigare inhyst ett bageri. En tidigare ägare målade fasaden med rosa färg som nu flagnar duktigt. Därtill finns ett antal fönster som är i behov av uppfräschning och massor av vackra gamla spegeldörrar som varit överspikade med masonit!

Nu när vi tar oss an uppgiften att få ordning på vackra gamla Luktärtan så skulle en speedheater vara mer än välkommet! :)
bild.JPG
 
  • huset_532863abe087c309a728c3ac.jpg
Oj vilka snygga hus ni har! Efter en överläggning har vi lyckats kora veckans vinnare och det är AngL! Stort grattis!

Och glad påsk till alla


AngL skrev:
Svaret på frågan är IR.
Vårt fina 20-talshus är i stort behov av ommålning då det tyvärr är målat med plastfärg som nu börjat flagga och enligt besiktningsmannen fanns det stora risker för framtida skador, främst på södersidan. Huset är stort och att skrapa det utan speedheater känns hopplöst. Huset behöver verkligen den här vinsten :)

[bild]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.