Har ett minne av att jag sett en ethernetswitch för inbyggnad i apparatdosa. Kanske den till och med drevs med PoE men där kan jag ha fel. Tyvärr sviker mina googleskills just nu, någon som vet vad det är för produkt jag tänker på?
 
Syversen skrev:
Finns även denna, MSM317:
[länk]

Är även en accesspunkt men det borde gå att stänga av. PoE-driven och med PoE throughput på en port. Skall funka i svenska dosor.
Tänk en sån med gigabit och 5ghz wifi! Vilken pryl! :)
 
Undraren skrev:
Tänk en sån med gigabit och 5ghz wifi! Vilken pryl! :)
Vill minnas att den är avsedd för hotell mm, där krävs väl oftast inget av det. Vi har satt den i något konferensbord och liknande vet jag. Rolig pryl iallafall :) Är det inga problem att dra fram kablage kan ju ett fyrvägs LAN-uttag vara ett alternativ.
 
Tackar för tipsen. Tyvärr var ingen av produkterna den produkt jag fått för mig ha sett. Ser framför mig fyra RJ45-uttag helt infällda i väggen. Inte för att jag tror att de direkt skulle passa i en Eljo Trend-ram men med modifikation hade det varit önskvärt.

Går inte att dra fram kabel till fler uttag, sitter idag ett dubbeluttag och det går tyvärr inte in fler kablar.
 
Gör en riktig fuling... Skaffa trend blindlock gör egna datauttag och splittra på kablarna du har nu, alla används inte om det bara är datakommunikation..
 
Riktigt coola prylar och riktigt dyra. 2000+ för PoE varianten. Forget about it :)
 
power650 skrev:
Gör en riktig fuling... Skaffa trend blindlock gör egna datauttag och splittra på kablarna du har nu, alla används inte om det bara är datakommunikation..
Detta finkar bara om du har 10 eller 100 Mbit. Om nätet är 1 Gbit så används alla ledare.
 
Kapar tråden. Någon som vet om det finns en panel med HDMI och 5 polskruv för högtalare samt en optisk för sub.
Funderar på att bygga själv men om det finns klart är det ju bättre
 
Pingvinpalatset skrev:
Detta finkar bara om du har 10 eller 100 Mbit. Om nätet är 1 Gbit så används alla ledare.
Precis! Kör gigabit till HTPC:n, TV:n och PS3:an klarar sig dock långt på 100Mbit.
 
phl skrev:
Har ett minne av att jag sett en ethernetswitch för inbyggnad i apparatdosa. Kanske den till och med drevs med PoE men där kan jag ha fel. Tyvärr sviker mina googleskills just nu, någon som vet vad det är för produkt jag tänker på?
Jag tror jag vet vad du söker. Har också sökt den men tror att den inte finns på marknaden längre. Har för mig att det var LexCom (idag ingår det i Schneider) som hade den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.