Hej,

Är det någon som byggt detta hus alt funkishus från LB-hus i samma storleksordning, ej ett Ugglanhus? Vi är väldigt förtjusta i Viggen men antar att vi som vanligt plockat ut ett hus som är alldeles för dyrt.. :'(

Finns det någon som är villig att dela med sig av sin erfarenhet om Viggen tas detta tacksamt emot! :)

Jenny
 
Chamade skrev:
Hej,

Är det någon som byggt detta hus alt funkishus från LB-hus i samma storleksordning, ej ett Ugglanhus? Vi är väldigt förtjusta i Viggen men antar att vi som vanligt plockat ut ett hus som är alldeles för dyrt..  :'(

Finns det någon som är villig att dela med sig av sin erfarenhet om Viggen tas detta tacksamt emot!  :)

Jenny
Hej!

Av säljaren fick vi priset, 2.082.000 på viggen med loft.
 
Vi håller på att bygga Viggen just nu så jag har inte så mycket erfarenhet än, men snart! ;) Huset kommer den 26 september. :D

Är det något speciellt du funderar över?
 
Åh vad kul att någon ska bygga det huset!! Vi har väl tänkt boka ett möte med LB-hus men vill ha lite mer kött på benen.

Först och främst;

Hur mycket fick ni betala för huset, stämmer 2.082.000 kr? För om det är det priset så var det som jag trodde en aning för dyrt för vad vi har tänkt oss.. :'( Är det ett NF hus?

Vi har tänkt göra lite av jobbet själva, tex måla, lägga golv o liknande. Hur har ni gjort? Vet ni hur mycket man kan tjäna på att göra saker själva?

Jenny
 
Jag tror att priserna kan variera lite beroende på var man bygger men vi betalar 2 094 000 kr för vårt hus, nyckelfärdigt. Sedan har vi gjort en massa ändringar och tillägg så slutnotan hamnar på 2,6 mille typ. Om man målar och lägger golv själva sparar man ca 100 000 kr tror jag.
 
Anni G skrev:
Jag tror att priserna kan variera lite beroende på var man bygger men vi betalar 2 094 000 kr för vårt hus, nyckelfärdigt. Sedan har vi gjort en massa ändringar och tillägg så slutnotan hamnar på 2,6 mille typ. Om man målar och lägger golv själva sparar man ca 100 000 kr tror jag.
2,6 är det inkl tomt eller garage? Vart bygger du?
 
Ojdå, det lät visst som om vi hade gjort en massa dyra ändringar! ;D Priset inkluderar tomten (420 000), VA osv. Sedan har vi ändrat några fönster, väggar osv. Garage ingår inte.Vi bygger i Bålsta, Uppsala län.
 
Jag förstod nästan att tomten el garaget ingick ;D Annars så måste ni tagit till alla tillval som finns för att komma upp i den summan ;)

Frågade mest för att andra som kanske går i byggtankar inte blir avskräckta :)

Lycka till med era husbyggnationer ;)
 
Tack tack! ;)
 
Alltså, jag måste ha varit väldigt trött i går som rörde ihop alla siffror. :surprised:

Själva huset kostar 2 094 000 kr, tomten som vi köpte av NCC kostade 455 000 kr. Sedan betalar vi 420 000 kr till LB-Hus för diverse avgifter som tillkommer till tomten (röjning, VA osv). Sedan har vi gjort lite ändringar och tillval i huset.

Så totalt betalar vi 2,6 mille till LB Hus och 450 000 till NCC. Tror, jag. :-/
 
intressant, vad för tillval gjorde ni? Fick ni betala extra för ändringarna i planlösningen?
 
Vi lade till ett fönster i köket eftersom det bara fanns tre små på låg höjd. Nu har vi ett stort framför diskbänken så man kan se ut. ;)

I badrummet ändrade vi den sneda väggen så den blir rund. Det blir snyggt ut mot hallen med en rund vägg.

Bredvid ytterdörren har vi satt in två sidoljus (dvs smala fönster, lika höga som dörren). Vi har lagt till en kattvind vid loftet. Vi kommer att ha spotlights i kök o badrum.

I köket har vi lagt in en köksö med frihängande fläkt. Köket blir den dyra delen, när vi ändå bygger nytt vill vi ha bra grejer ftersom vi lagar mycket mat. ;-) Vi köper alla vitvaror själva men husföretaget monterar in det. Vi köper även badrumsmöblerna själva men dom får vi nog sätta upp själv också.

Köksluckorna/lådorna är Ballingslöv Solid ostronbeige/sandbeige, bild: http://www.ballingslov.se/se/kitchen/malat/Solid/solid ostron

Alla tillval vi gör kostar extra...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.