S
du tänker på luftströmningen eller?
platon vill ju att använder deras "vägganslutning(platon uppvik 40mm eller 14mm) "
 
S
sen är ju det med dränering hur funkar den runt huset?
 
Uppreglat golv typ nivell eller platon beror på hur betongplattan ser ut. Är den helt jämn är platon billigast och bygger minst men är den ojämn tex om det varit ingjutna reglar brukar det vara nivell som gäller.
 
Nä tänkte på över platon mattan .. de bygger ju upp lite nu med isolering på plattan..
 
S
pelle242 skrev:
Uppreglat golv typ nivell eller platon beror på hur betongplattan ser ut. Är den helt jämn är platon billigast och bygger minst men är den ojämn tex om det varit ingjutna reglar brukar det vara nivell som gäller.
nja. kanske källaren annars kan används dom som installtionsgolv, extraljud isolering, nivellen har ju även färdig tryckta att använda utomhus
 
SBH skrev:
sen är ju det med dränering hur funkar den runt huset?
Ja den funkar nu bygger ut kåken nu så jag fixade till de runt om allt ....tryckta syllar med som jag inte vet hur jag ska göra med ... de gammla ägarna putsade om huset för 3 år sen så vet i helvete va som höbder med den om man börjar riva syll
 
S
betong, platonmatta, cellplast?
man kan ju ta platon uppvik hög(140mm) och ha 100mm isolering,
dock har jag för mig att platon rekommenderar sin komfortskiva på 20mm/40mm
 
Har precis borrat och gängat reglar till ca 60kvm golv.. Hittade begagnat verktyg som jag moddade och svetsa dit en halvtumsfattning, så körde jag med mutterknackarn ist för en herrejössesmaskin som ändå bara snurrar i chucken.. Funkade kalas! Med vänlig hälsning, Jocke
 
Låter bra, fick du tag på nivella gängtapp eller nån vanlig ..? Vilken dimension hade gängtappen ..?
 
Det va nivell.. Har för mig att den va ca: 23mm i diameter.. Inte så säker att det är metrisk stigning men jag kan kolla. Är du kanske intresserad att överta mina verktyg?
 
Ja de låter intressant, köpte du plastskruvarna separat då ..? Va ska du ha för grejerna .? Pm går de o skicka tro..
 
En liten undring? Någon som funderat på att använda vanliga träreglar 45x70 och borra 10 eller 12mm hål i stället för 21mm. Tänkte sen använda islagsmutter* och vagnsbult i stället för plastskruv, känns på nåt sätt mer rejält.

http://www.jonaryd.rondelen.se/mj/inslagsmutter_100419.jpg

Måste skruven fästas i betongen under? Inser att det blir lite knepigare då!
 
Lillmalen skrev:
En liten undring? Någon som funderat på att använda vanliga träreglar 45x70 och borra 10 eller 12mm hål i stället för 21mm. Tänkte sen använda islagsmutter* och vagnsbult i stället för plastskruv, känns på nåt sätt mer rejält.

[länk]

Måste skruven fästas i betongen under? Inser att det blir lite knepigare då!
Det funkar väl men bökigt att justera höjden
 
Nivells plastskruvar fästs i betongen.
 
S
Lillmalen skrev:
En liten undring? Någon som funderat på att använda vanliga träreglar 45x70 och borra 10 eller 12mm hål i stället för 21mm. Tänkte sen använda islagsmutter* och vagnsbult i stället för plastskruv, känns på nåt sätt mer rejält.

[länk]

Måste skruven fästas i betongen under? Inser att det blir lite knepigare då!
känns lite vingligt med inslagsmutter och gångstål
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.