Har en Stiga Pro 511S som funkar fint förutom att en motorkudde/motorfäste har släppt så det blir lite obalans. Kuddarna som är tre stycken och 15mm tjocka sitter skruvade neråt i maskinkåpan med M8-bult och är limmade uppåt i ett ringformat fäste som sedan motorn fäster i. Har snackat med ett ombud i stan och de sa att delarna inte går att beställa längre pga. gammal modell. Man köpte isf. hela ringen med motorkuddar. Någon som har något tips om vart man kan hitta reservdelar till detta?

Tänkte limma fast kudden igen men de är lite hårda och torra så det kanske är bättre att byta. Annars får jag ta den till verkstan och göra en bonnlösning med nya kuddar.

20140413_184647.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20140413_184710.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20140413_184728.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har sett likande motorkuddar,på Biltema
 
furulundman skrev:
Har sett likande motorkuddar,på Biltema
Ja, det var det första stället jag letade på men hittade bara större kuddar till bilmotorer som dessutom har bultar åt båda håll. Får åka dit och fråga mig fram. Kan modifiera kåpan/fästringen genom att borra och gänga hål istället för att limma fast men då måste jag även slipa och göra åverkan på motorn och cylinder eftersom det är ganska tajt på andra sidan kåpan. Tack iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.