gjorde när den står i laddaren
 
Då stämde det, gör de 2st andra testen också.
 
Ok är det några andra tester som jag missat
 
grymmeoffe skrev:
Ok är det några andra tester som jag missat
Skall du testa sensorerna som känner av tråden skall det göras tre gånger. Du har testat med klipparen i laddstationen då testar du sensor L1 och L3 påverkade. Sedan gör du ett test med nosen över tråden då är L2 och L4 påverkade. Sista testet har du klipparen en bit från tråden 1m eller mer, då får man värden från alla sensorerna när de är opårverkade.
 
Power! Blev det nåt bättre med ökad strömstyrka? Körde min nu o då fick jag samma symptom som din när den gick på linan eller är det nåt med sensorerna?
 
Nja..
Den följer slingan med högre strömmen men eftersom en sensor i mitt fall L3 inte fungerar så smiter klipparen.
Hoppas få tid över imorgon för att byta moderkortet samt nya drev i ena drivmotorn. Rapporterar hur det funkar när jag testar igen..
 
Ok. Tror att det är nåt glapp hos mig, då den funkar utan att smita ungefär hälften av gångerna jag kör.
 
Nytt moderkort och nya drev gick första klippningen perfekt.
Tyvärr tycker jag drivmotorn med metalldrev låter förmycket. Provade med mycket fett i växeln men då gick det trögt.
Någon som provat med metalldreven? Hur upplever ni ljudet?
Henrik
 
Har metalldrev, låter lite mer men för min del så gör det inte så mycket. Testade att köra idag igen, rymde 4 ggr:( så det verkar som mitt moderkort inte är helt ok.
 
Lite feedback.
Kört 2 dagar nu med den nya inställningen "range" i displayen.
Den går längre över tråden i läge 4, men får nog ställa om den. Klipparen har fastnat 2 gånger trädrot och betongfundament till staket, inte klipparens fel utan för tråden ligger för nära dessa hinder.
 
Hej!
Jag har problem med att klipparen löser ut på lyftskyddet när den kör emot något. Har fått bra hjälp av Veiko och då fick ett nytt moderkort och då blev den något bättre, men nu är det ny säsong och jag har inte lust att ränna efter klipparen en gång i halvtimmen. Tacksam för tips vad man kan göra åt det?
[video=youtube_share;3BhLUBHU2Qs]http://youtu.be/3BhLUBHU2Qs[/video]
 
Redigerat:
Range? Är det ny mjukvara? Får nytt moderkort imorgon så det ska bli kul att testa!
 
Har du kollat microbrytarna? Sitter brytare ifram som känner av lyft och i bak för tryck. Stannar den alltid när den krockar eller bara någon särskilt sida?
 
tlsv skrev:
Range? Är det ny mjukvara? Får nytt moderkort imorgon så det ska bli kul att testa!
Range funktionen finns i displayen du måste alltså programmera om displayen.
 
  • Gilla
tlsv
  • Laddar…
Jag kollade microbrytarna förra sommaren enligt instruktioner från Veiko. Och då verkade det vara okej.Jag blir knäpp på detta, vet inte vad jag ska göra. Är det någon annan som har haft detta problemet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.