OpiMaza
Nonkan skrev:
Jo, men då gjorde de antagligen hela grejen medan du väntade. Oftast finns inte tid för det i högsäsong, utan jobben måste planeras in i kösystem. På min uträkning har du ungefär de 15-20 min som själva uppdateringsjobbet tog för dig med, men det är ganska mycket administration runtomkring på reparationer vid inlämning, och någon ska ju betala det.

Vi har fria uppdateringar på de maskiner vi själva sålt, men om den är köpt någon annanstans får kunden betala den tid det tar. Vi loggar varje jobb med incheckning/utcheckning, så vi har ganska bra koll på tidsåtgången.

En full service med rengöring och omtätning snittar på 1,5 h om allt går som det ska, så de 1100:- som benämns som "rena stölden" tidigare i tråden är fullt rimligt, nästan i underkant faktiskt.

Vi tar inte betalt för "programvaran", utan det är nog snarare en missuppfattning av davidgp eller en otydlig förklaring av dennes åf. Programuppdateringen ingår i servicetiden, men om man enbart ska uppdatera och inte göra något annat är 300 relativt billigt enligt mig.
(y) Håller med dig nu.
 
Nonkan skrev:
Vi tar inte betalt för "programvaran", utan det är nog snarare en missuppfattning av davidgp eller en otydlig förklaring av dennes åf. Programuppdateringen ingår i servicetiden, men om man enbart ska uppdatera och inte göra något annat är 300 relativt billigt enligt mig.
En typo. Jag menade uppdatering av programvaran. Och min ÅF tar 500 för det.

Tycker fortf. det är rimligt.
 
OpiMaza
davidgp skrev:
Nån som uppgraderat sin R40 med hasplåt?
[länk]

Är lite sugen...
Är lite sugen jag oxå till min 305
 
Blev en R40li till morsan idag. Hornbach. 7641 m deras prisgaranti.
Den kom m 4.02-programvaran. Ska se om jag kan se några uppenbara fördelar m den.
 
  • Gilla
johan63 och 1 till
  • Laddar…
Försöker läsa mig till om r40 klarar av olika zoner eller om man då behöver r70?
 
OpiMaza skrev:
Är lite sugen jag oxå till min 305
Jag me :wow:
 
davidgp skrev:
Nån som uppgraderat sin R40 med hasplåt?
[länk]

Är lite sugen...
Ska vi beställa ihop ?
 
davidgp skrev:
Nån som uppgraderat sin R40 med hasplåt?
[länk]

Är lite sugen...
Vad gör hasplåten för nytta?
 
OpiMaza
johan63 skrev:
Ska vi beställa ihop ?
ja kanske vi skulle...har du kollar vad det blir med frakt.
 
OpiMaza skrev:
ja kanske vi skulle...har du kollar vad det blir med frakt.
Jag är på ett samköp.
 
Totalt för 3 st blir 274.15 € / 3 = 91,38 € Nästan 900:- SEK pr. person. från Tyskland
Vill ni ha davidgp, OpiMaza ? skicka ett mail till tommy.cederlund@telia.com
Så beställer vi.
 
Redigerat:
frav skrev:
Vad gör hasplåten för nytta?
Mer klippprestanda (5-10%)
Varför?
Släpplåten är placerad under knivskivan och är uppburen med sin egen kullager oberoende av knivskivan (axeldiameter / bladet motorn). Denna hasplåten säkerställer att den svarta blad disken inte bromsas upp av gräs eller ojämna ytor. Konsekvensen är att det minskar strömförbrukningen av klippmotorn och därmed utförandet av klippning är erhöt.

Google translate.
 
Redigerat:
OpiMaza
Men sen så ska det ju skickas här hemma oxå, har du med den kostnaden.
 
Kursen är just nu 9,07 så totalt ca. 900:- / per. inkl frakten i Sverige. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.