Eftersom det verkar saknas så lägger jag upp en tråd angående det nya kinesiska underverket S520.
Trådskaparen har nyligen själv beställt en sådan på vinst och förlust 😃

Finns det fler som har beställt, eller eventuellt tom redan har en?
Erfarenheter , synpunkter, hypoteser?
 
[video=youtube;6s9JustjchI]https://www.youtube.com/watch?v=6s9JustjchI[/video]
 
Hej,
Har precis fått min gräsklippare i snygg vit färg:).
För en Kina produkt (fördom så klart) var den exceptionellt förpackad i frigolit, sedan i stark papplåda med funktionella bärhandtag (urtag i sidor förstärkta med plast ram).
Allt var med i förpackningen, helt Ok kvalitetsintryck faktiskt. Lite problem med luckan som täcker justeringen av klipphöjden men det är på väg att lösas (säljaren lovade ställa upp).
Själva klipparen gav gedigen känsla. Hela ovansidan är dämpad på något sätt och agerar som sensor för tryck och krock med andar föremål (lite ovanligt).
Har ganska komplicerad form på gräsmattan och har nu börjat planera nästa steg. Återkommer med detaljer senare.
 
  • Gilla
Hjalmad
  • Laddar…
Kul att den känns gedigen!
Jo, det ser ju ut som den har lite kofångare á la 240 där fram, men det är ju samtidigt bra om den gör sitt jobb. Kan ju vara funktionsmässigt bättre än UL.
Jag har också en ganska knixig matta, med en passage som har en kort lutning på uppåt 30 grader.
Vart beställde du? Och vad fick du pynta?

Du får återkomma när du släppt ut den på grönbete :)
 
Köpte min på Outl1.se, gick på 9175 kr för klippare och några hundra till för 100m extrakabel (levereras med bara 100m-snålt) och en förpackning fästmärlor. Bra kundbemötande.
 
Jag beställde min från Kina. För ca 7100 med frakt + 200 m extra kabel. Tar lite tid att få den bara. Den skickades först i lördags.

Har du hunnit installera och provköra nu när det varit långhelg?
 
  • Gilla
Maldor
  • Laddar…
peternicklas
Hjalmad skrev:
Jag beställde min från Kina. För ca 7100 med frakt + 200 m extra kabel. Tar lite tid att få den bara. Den skickades först i lördags.

Har du hunnit installera och provköra nu när det varit långhelg?
Har du lagt till införselavgift samt moms?
 
Nej, tyvärr det lär dröja ytterligare några dagar.
Försöker nu färdigställa avgränsare runt huset (gjorde om dränering förra sommaren). En bekymmer som jag ser nu är en area på ca 20m2 som har access bara genom en smal passage (60-70 cm bredd och 6 m lång). Läser nu igenom hela forumet och försöker hitta någon liknade fall för att se om det är möjligt att styra klipparen dit med kabel? Tacksam för lite hjälp.
 
peternicklas skrev:
Har du lagt till införselavgift samt moms?
Nej, jag har inte behövt betala det än :) Så det vill säga, det är vad jag betalat än så länge..
Om så blir fallet, så blir det ivf på ett betydligt lägre värde än det jag betalt, eftersom deklarerat värde på försändelsen är avsevärt lägre.
 
  • Gilla
Maldor
  • Laddar…
borro skrev:
En bekymmer som jag ser nu är en area på ca 20m2 som har access bara genom en smal passage (60-70 cm bredd och 6 m lång). Läser nu igenom hela forumet och försöker hitta någon liknade fall för att se om det är möjligt att styra klipparen dit med kabel? Tacksam för lite hjälp.
Hur ser det ut intill passagen? Om det är en stenläggning eller liknande som ligger i nivå med gräsmattan så kan du ju lägga egränsningskabeln betydligt närmare kanten.
Sen kan du väll schemalägga körning av subareas där för att klipparen ska hitta dit och ut (om jag förstått funktionen rätt)
 
Jag tänkte kolla om någon har använt sin 520 ännu?
Jag är väldigt sugen på en, men har inte lyckats hitta något test på den (utom tillverkarens demofilmer).
Boro, du hade ju fått hem en. Har du fått igång den ännu?

Jag har en platt tomt på omkring 1400kvm, den är uppdelad i två delar med en ganska smal (någon meter bred) och lång passage. Utan att gå in på detaljer borde inte det vara några problem?
 
Hur går det Borro, fått igång klipparen?

En fråga föresten, ingick fjärrkontrollen i förpackningen? Vilka kommandon fanns på den? Börjar fundera lite på hus till roboten och liknande, och har sett på lite andra trådar att en del har använt mikrobrytare för att kolla om roboten är inne eller ute. Man skulle ju kunna sätta upp en ir-sändare (antar att det är ir) för att kunna skicka ut den att jobba också :D. Det ser ut som det är riktningspilar på fjärrkontrollen också, då finns ju en uppsjö av roliga saker man kan göra, ex sätta en wifi kamera på roboten och styra den på distans för att kolla runt hemma :cool:
 
Hej,
Nej, tyvärr, det är mycket annat som måste fixas först. Bor i Jämtland, marken är frusen fortfarande:) så det är ingen brådska. Har hunnit leka lite med inställningarna bara. Ja, en fjärrkontroll fanns med i förpackningen med
4 st.riktningspilar, knappar för auto, home, manual och start, om ja nu minns bra (är på jobbet just nu).
 
Fick ett stort paket hemlevererat igår. Äntligen!
Hann pinna ner ca 100 m begränsningskabel, men har uppskattningsvis 200 m kvar att avverka. Får se om jag hinner med det under morgondagen.
 
  • Gilla
borro och 2 till
  • Laddar…
Jag beställde en i fredags. Borde dyka upp i början på nästa vecka.
Ska förbereda i trädgården lite, har också mellan 200 och 300 meter att få ner i backen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.