En detalj på barnvagnen har gått av pga rost och det finns ingen reservdel att köpa, det är en del av hela konstruktionen och rätt väsentlig.
Jag försökte med bult och mutter då det är ett hål vid brottet men det håller inte så länge. Jag äger ingen svets och undrar var man kan lämna in eller om någon här på forumet vill ta sig an uppgiften (mot betalning givetvis) alternativet är att köpa en ny för typ 6000 kr. Jag bor på Hisingen, Göteborg
ImageUploadedByByggahus.se1397392144.836575.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1397392159.930367.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1397392173.802657.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Slipa rent all färg och skaffa en järnbit som du lägger så den täcker hålet och sedan löper över en bit in på friskt järn på båda sidor sen kan du antingen ta och gassvetsa eller miga ihop det och sedan borrar du ut ett nytt hål genom det nya järnet.Pinnsvetsa går men är lite lurigt och man vill ju smälta metallerna samman så det inte spricker för det är ju trots allt en barnvagn och säkerheten går främst där.
 
Du har säkert någon bilverkstad runt hönet, det är fixat på 5min för dom.
Skicka med en bullpåse och gör det vid fikatid så är dom nöjda.
 
  • Gilla
torbeno och 1 till
  • Laddar…
corre skrev:
Du har säkert någon bilverkstad runt hönet, det är fixat på 5min för dom.
Skicka med en bullpåse och gör det vid fikatid så är dom nöjda.
Ja, det låter som en bra ide :)
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Kranis skrev:
Slipa rent all färg och skaffa en järnbit som du lägger så den täcker hålet och sedan löper över en bit in på friskt järn på båda sidor sen kan du antingen ta och gassvetsa eller miga ihop det och sedan borrar du ut ett nytt hål genom det nya järnet.Pinnsvetsa går men är lite lurigt och man vill ju smälta metallerna samman så det inte spricker för det är ju trots allt en barnvagn och säkerheten går främst där.
1996 gick jag en mycket snabb och inte så givande kurs på Volvo i svetsning på tråd eller vad det nu var. Jag tackar för tips men jag överlåter detta till någon kan svetsa. Rosten skall jag dock slipa bort, bra förslag :)
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Går fint att svetsa de där med pinne med om man kan svetsa ;)
 
Bilverkstad runt hörnet ftw :)
100 spänn var rätt överkomligt också
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.