Ska fixa iordning golven på mitt 70-tals hus snart o riva ut skiten o fixa dit ventilering av golvet, har en liten fundering över syllarnas vara eller inte... det är ett tillbygge som är gjort på 70 talet och då har de tagit timmer från originalhuset o kletat på cuprinol antar jag på undersidan som ligger mot plattan, o vissa partier är väl köpe tryckta..så lite gott o blandat.. 16-17% fukt i trät enligt min mätare... eftersom jag ska fixa så de blir mekanisk ventilation av golvet behövs då dessa syllar avlägsnas eller kan man med gott samvete lämna kvar de eftersom de inte är allt för fuktiga ..?

Mvh Johan
 
Tycker absolut att du ska försöka få bort det tryckta virket finns risk för lukt om det är i kontakt med betongen. Och i övrigt se till att inget trä har kontakt med betong tex genom att ha syllpapp emellan.
 
Absolut de va min tanke med o byta men eftersom de låg runt 17% med fuktmätaren och golvet ska ventileras borde väl lukt o en del fukt hänga på så de inte blir värre än va det är eller har jag missat något ..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.