Hej!

Jag fick just ett pris från en hustillverkare. Priset på vårt egenritade hus blev drygt 1.6 miljoner. Tomt, anslutningar och lite tillval gör att det tycks landa på 2.2. Då målar vi, tapetserar och lägger golv, resten gör husfirman.

Nu frågan. Är detta rimligt? Jag tycker själv att det känns rätt ok, men samtidigt är det lite dyrare än vad vi tänkt oss från början. Vad har det kostat för er (vad planerar ni att det ska kosta), sammanlagt alltså? Med bygglov, tomt, anslutningar osv. ?


/Daniel
 
Känns det inte helt o`key för Er själva, så fråga fler bolag, det kosta ju inget.
Själv började jag med Myresjö hus och fick ett pris från Malmökontoret på 1.3milj. (stomrest) bostad 150, garage 46 och carport 48kvm= allt under samma tak.
Jag höll på att sätta mig på a.... Jag ringde ett annat av deras kontor och talade med en chef där om priset, han höll med om att det lät mycket. Malmökontoret återkom med nytt pris på 1.1milj. Då jag inte tyckte att Myresjös standard var mycket att hurra för( eget kök, egna lister och foder =inte standard storlekar) kontaktade jag LB-Hus som lämnade ett bud på 880.000:- med Ballingslövs kök bl a, och så blev det, dom fick leverera och stomresa kåken. Om summorna verkar passé, får jag avsluta med att det var för 11 år sedan, men ändå en fingervisning.
 
Lite svårt att ha någon åsikt kring detta. Du nämner inget om huset, storlek, garage, standard mm. Jag har skickat offertförfrågan till 12 olika leverantörer där jag angett vad jag vill ha pris på och inte. Detta för att lättare kunna jämföra priserna.

Då jag nu fått 2 anbud så har de ändå inte skrivit en offert på det jag frågat utan på deras specifika husleverans. Då blir det bara att sätta sig ner och försöka jämföra så gott det går.

Mitt förslag är väl att du skickar det till flera och ber om offert.

Jag kan omöjligt säga att det är rimligt/orimligt pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.