Hejsan

Jag är ny här och undrar om det finns någon som vill dela med sig av erfarenheterna att bygga med Villa Varm. Vad har fungerat bra och vad har varit problematiskt?

Tacksam för svar.
VN.
 
Hej Villa_Ny

De verkar ha sjukligt mycket isolering, så man lär inte frysa. Hur är det med driftskostnaden för er som bott i en Villa Varm under längre tid?

A.
 
Vi bygger med VillaVarm just nu och allt har funkat jättebra, från ritningar till leverans och material.

Dessutom är säljaren/VD-n väldigt kunnig och ärlig och försöker inte sälja på en varken ett hus eller en massa tillval bara för att man ringer och har lite frågor i sina husköpartankar.

Nackdelen för den som vill ha huset nyckelfärdigt är att de inte har detta.
 
Hej Jesca_j

Har du måst anlita egna hantverkare för elinstallation, snickeriarbete inomhus, VVS, eller har du fått hjälp från företaget med att hitta bra kontakter? Jag vill inte råka ut för ett fuskbygge som Masterminds Eksjöhus. Var i landet bygger du ditt hus?

VN.
 
De hantverkare vi behövt har vi fixat själva (Förutom stomresningen som vi köpte av VillaVarm.)

Nu bygger vi det mesta själv men vi kommer att ha en elektriker som drar elen iaf.

Jag vet inte hur företaget har det med kontakter inom hantverkeriet eftersom vi inte har frågat efter sådana.

Vi bygger i Umeå (Ersmark) men VillaVarm levererar över hela landet.
 
Hej vad har erat hus kostat om man får vara så fräck att fråga???
 
Jodå, vi är inga hemlighållare.
Huset kostar 1.037.990:- stomrest.
 
Vilket hus är det undrar då nyfiken ;).
 
Jag tittade på Jesca_j's hemsida. Jag gissar att det är ett enplanshus på 120-140 m2. Är det byggsatsen och stomresningen som ingår i priset? Grundläggning och resterande arbeten tillkommer!?
 
Huset är 1-plans på totalt 282kvm (plattan), varav ~195kvm är boyta, ~55kvm vidbyggt garage och ~23kvm inglasat uterum.

Det finns bilder på våran hemsida och det är byggsatsen och stomresning som ingår i priset.
 
Har ni valt bort något, eller är allt enligt Villa Varms leveransbeskrivning?

Offerten vi har fått från Villa Varm (Norrfjärden förminskat till c:a 200 m2, med gavelbalkongen borttagen och bara delvis inredd övervåning) ligger mycket högre. Kvadratmeterpriset stomrest hamnar på dryga 5300 kr i vår offert. Då ingår ju inget kök, inga vitvaror, inget porslin, kakel eller klinkers. Ingår ju ingen uppvärmning heller, men FTX-systemets kostnad ligger väl i samma nivå som den frånluftsvärmepump som ingår hos de flesta andra tillverkare, skulle jag tro.

Kan väl i.o.f.s. tänka mig att kostnaden ökar med avståndet (vi bygger i Västra Götaland) eftersom de stomreser med egen personal, men så mycket?
 
Vi har inte köpt parketten från dem, och vi valde "vanligt" utförande på golven. (Golvvärmen ingjuten i plattan.)

Som tillval har vi 255cm takhöjd (+15.000:- ) och så valde vi andra innerdörrar (+20.000:- ) och spröjs (+10.000:- ) samt allmogelister (3.900:- ).

Dessa tillval ingår i priset.

Glaset till uterummet ingår inte.

Visst ja, jag glömde att vi har en carport på ~50kvm som också ingick.
 
Hej!
Vem gjorde eran grund ?
Är själv på gång i Ersmark !

K
 
gsxrmannen skrev:
Hej!
Vem gjorde eran grund ?
Är själv på gång i Ersmark !

K
Jag hade missat att du svarat i denna tråden men jag har skickat ett meddelande till dig.
Hur ligger du till i tomtkön?
 
Set grymt schysst ut. Ingick grunden i beloppet. Vad ingick mer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.