Installerade och konfigurerade för en tid sedan ett yale doorman lås som funkar hur bra som helst!!

Men nu till en fråga, hur kommer man åt meny läget? Ja jag vet att det står # masterkod # i manualen men när jag trycker den på knappsatsen så är det helt tyst?!? Jag reggade allt jag behövde från början så jag har inte haft behov av att komma åt meny läget.

Någon som vet vad jag gör för fel när jag trycker först # och sen min masterkod och sedan # igen. Det händer alltså inte mkt :-/ tack på förhand!!
 
  • Gilla
Lars-Ove Rolig
  • Laddar…
Vad händer om du trycker # en siffra #?
Då borde den väl säga "fel antal siffror"?

Funkar allt annat? Går det att öppna med tagg, kod osv?
 
Hej, tack för svar. Den säger inget om jag trycker #1#. Inte ens knappsatsen lyser upp. Håller jag in # så säger välj siffra för borttagning av användarkod. Men det har ju inget med masterkod att göra. Men då vet vi iaf att # knappen inte är trasig! En kompis som också installerade detta lås har samma fråga. Det händer inget på hans heller. Kan det vara för att vi har verisures modul i låset? Ni som har yale doorman lås, vad händer när ni trycker #? Lyser knappsatsen upp???
 
Sorry, svarade inte på dina andra frågor..

Taggar och användarkoder fungerar strålande!
 
I
Jag måste ha dörren öppen för att komma in i menyläge. Vet ej om de ska va så men det funkar. Dörren öppen sen #masterkod 6 siffror#
 
Använder du uppkopplade låset så är menyläget inaktivt och inställningar görs via minasidor istället.
 
Jag har testat att ha dörren öppen och tryckt in koden utan resultat.

Nu har jag även tagit bort batterierna, och verisure adaptern och satt tillbaka batterierna och kört låset utan uppkoppling. Tyvärr samma sak. Det fungerar inte.

Lyser eran knappsats upp när ni trycker på #??
 
Vad är det som du vill komma åt i menyläget som du inte kan göra via minasidor?
 
  • Gilla
Elchin
  • Laddar…
I
Mitt lyser inte när jag trycker på # om dörren är stängd. Men mitt är inte uppkopplat än.
 
Mr9, ändra masterkoden. Det är inget man kan göra på verisures hemsida?
 
  • Gilla
Patrik Kjellsson
  • Laddar…
Ingo, men om din dörr är öppen då? Lyser knappsatsen då när du trycker på #?
 
Vad jag förstått upphör masterkod funktionen när du integrerar med uppkopplingen till Verisure. Det finns inga inställningar att göra via låset länge utan allt görs via mina sidor
 
I
Japp när dörren är öppen så tänds knappsatsen när jag trycker # inte när den är stängd.
 
Mr9, om det stämmer är det dåligt att varken assa eller verisure informerar om detta. Jag ska kontakta verisure i veckan och fråga.
 
Eftersom du inte har någon masterkod längre så behöver du inte ändra den heller. :) Ändra lösen till minasidor istället i sann heartbleed anda!
 
  • Gilla
Carl-Johan Bauhn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.