Krilleman
Enligt GVK så hittar jag ingen info om tjockleken på flytspacklet när det är träbjälklag. (keramiskt ytskikt hittar jag) Men är det samma? Jag misstänker att det inte är det...

Jag ska hjälpa svärmor med ett badrum och ska montera en Purusplatta Multi åt henne. Men frågan är ju hur jag monterar denna bäst då det ska vara våtrumsmatta utan golvvärme. Jag tänkte göra detta i helgen men jag blir inte klok på GVK. Eller läser jag helt enkelt för dåligt?

Personligen har jag aldrig råkat ut för detta tidigare då "alla" har lagt klinker som ytskikt, och då är ju texten klar och tydlig hur man ska göra!

Visst, jag är lite sent ute för detta, men jag trodde det stod i skrift hur man bar sig åt för att få det korrekt innan golvmontören kommer och grejar! Och ringa h*n (som inte är bestämt vem det blir) är ju svårt i dubbel bemärkelse på en fredag! :wow:

Någon hjälpsam som guida mig in på rätt regelverk/korrekt information angående tjockleken på flytspacklet vid brunnen i rådande ärende?
 
Måste du flytspackla?
Oftast så gör man ju en potta till lokalfallet och pallar under spånet så man får lite fall på övriga eller flytspacklar ett litet fall
Lutar det rätt så behöver du inte spackla.
Har du ett plant golv så kan du stänga av lokalfallet, flyta övrig yta och handspackla lokalfallet
 
Krilleman
Brunnen och plattan är inte satta än, (livet kom emellan). Golvspånet ligger inte heller på plats, men då kan jag alltså montera plattan utan distanser utan att göra fel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.