Svar 2.
Hoppas ugglan blir kompis med våra andra ugglor men håller måsarna borta 2014 Mars pärluggleholk 055.JPG
 
Svar: 2 - 15 år!
Jag behöver Ugglan för att bevara mitt tak lika rött och fint som på bilden nedan!
Monier.jpg
 
Rätt svar är alternativ 2: 15 år.

Vi skulle bli mycket glada om vi vann den fina fågelskrämman! Den kanske kan hjälpa oss att skrämma bort våra ovälkomna gäster som gärna festar loss på vårt tak...

mås2.jpg
 
  • Gilla
jossefine
  • Laddar…
Hos oss får ugglan det bra. I bokskogen runt knuten bor andra små och stora ugglor bild.JPG . Monierugglan blir inte ensam utan kommer att bli en alldeles väldigt lycklig uggla här på kanten av Hallandsås. Den får både havsutsikt, sällskap och kommer snabbt smälta in i sin nya familj. Med utsikt över havet på den andra kanten kan ugglan drömma sig bort de mer grå och trista dagarna. Ugglan är välkommen hem!
 
Alternativ 2, 15 år

Mitt hus där Ugglan får sitta och vaka på Vittinge nock-pannan.
Främsta anledningen är vårt kära duv-par som väcker oss och skitar ner vårt nya tak från Monier.
DSC_0066.jpg
Utsikten han får...
DSC_0086.jpg DSC_0087.jpg

Vänliga hälsningar...
 
Svar: 2, 15 år

Ugglan är mer än välkommen till landskapet som har berguven som landskapsdjur. Den kommer att få bo på ett härligt tak med fin utsikt över stad, sjö och hoppbackar. Så jag lovar att den kommer att trivas.

ImageUploadedByByggahus.se1397159213.342076.jpg
 
Svar: 2. 15 år


Tvåkupingt tegel från monier!
Garaget som restes 2010 står mot skogen och den närboende skatan älsar att sitta där å föra väsen, En uggla på nocka skulle ge han på proppa! :)
 
  • Attachment 1.jpg
Redigerat:
Hurra hurra för Soldattorp som är veckans vinnare och får hem en keramikuggla från Monier - som förhoppningsvis åtgärdar era måsproblem! Stort grattis!
 
  • Gilla
Soldattorp och 1 till
  • Laddar…
Och här är bilden!
Soldattorp skrev:
Svar: 2
Jag tror att ugglan skulle uppskatta ett liv på landet med Moniers enkupiga tegelpannor under fötterna! :D I utbyte får den hjälpa oss att hålla undan de envisa fiskmåsarna som återkommer år efter år och använder vårt tak som utkiksplats/latrin!

[bild]
 
  • Gilla
Soldattorp och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.