Hej,

Jag behöver lite hjälp. Vi renoverar vårt badrum, nu när vi har brutit upp golv ser vi att tillvattnet måste skarvas UNDER markplan. Hantverkarna säger att dom måste upp genom taket i muggen i lägenheten under och sätta en inspektionslucka. Styrelsen (som inte är superhändiga) säger att det måste komma på en ny lösning, det funkar inte att man måste vara beroende på att grannarna under är hemma.

IMG_4360.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är ingen skitbra bild, men ni anar var- och kallvattnet som kommer upp bredvid det som var gamla toaavloppet (toan flyttas).

Är det någon som har varit med om något liknande? Finns det några andra lösningar? Vi funderar på att att bygga någon sorts tröskelliknande grej, men det känns inte så kul för då kommer den i ingången till duschen

(fotografen står i "duschen". Rakt fram kommer mugg och tvättställ komma. För att komma till duschen måste man gå över gamla toaavloppet på bilden. Dörren ser man inte, men den är till höger på bilden predvid hammaren.
 
Exakt vilka av rören på bilden är det vi pratar om? Är det röret man set till höger om avloppet? Vad är det för vita rör till vänster vid väggen?
 
Hej, det är är rören till höger om avloppet som måste skarvas

Rören till vänster är jag inte säker på... kanske rester av gamla rören till duschen/handfatet (som var där toan kommer nu - rakt fram på bilden)
 
Hur ser det ut på våningen under? Går röret synligt där? I så fall borde man kunna skarva där det går synligt med ett helt rör upp till er, och då med minimal påverkan i den lägenheten. Ni får väl bekosta en ommålning av taket där nere isåfall.

Och hålla tummarna att den grannen inte nekar/strular.

OM ni får accept från grannen så bör det bli enklare att få styrelsen att gå med på lösningen.
 
Hej,

Tack för svar. Jag tror inte att det ligger synligt hos grannen tyvärr...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.