Ingen som har erfarenhet av limträpanel ?
 
Erfarenhet och erfarenhet, en kompis i Sigtuna monterar denna just nu.
Han är supernöjd och köpte den grundad och även målad 1ggr i kulören han ska ha, vart 6 meterslängder till överkomligt pris runt 230 kr/kvm.

Jag tror limträpanel håller sig rakt och fint mycket länge om man sköter det något så där, och det är ju rätt skönt att "slänga" upp nästan 2 kvm per panelbräda ,-).

MvH jawen
 
Vanlig panel kostar ju runt hundringen så det är ju "lite" dyrare, men det verkar så mycket snabbare att sätta upp.
Färdigmålat för 230:- tål ju att tänkas på :)
Just att den inte spricker lika lätt och finns i lite ovanligare 200 eller 300 mm bredd lockar definitivt.
 
B
Någon som har färska priser på limträpanel? Och tips på vart man köper det? Hittar inget på martinssons hemsida längre.
Såg detta i en villatidning för någon vecka sedan och det verkar ju supersmidigt och ser riktigt bra ut.
Men det stod ingen om vart man kan köpa? På vilken bygghandel som helst?
 
De flesta bygghandlare är återförsäljare för Martinssons produkter. Då kan de också ta hem limträpanel.
Vi har satt den på gäststuga och sommarstuga och tycker att den var suverän att jobba med.
Beställde den svartlaserad från fabrik, så det var bara att slutmåla ett varv efter detta.
 
Kostade?
 
B
OK, ja det verkar onekligen lättjobbat!

Då ska jag kolla med Karl Hedin inne i stan.

Har du koll på ca m2 kostnad? Verkar vara ändspont också så man slipper ju mycket spill.
 
Kostade 280:- per m2 för omålad, ej ändspontad.
Dimension 25x200x4800
Året var 2009 så det borde vara ngt dyrare idag.
Köptes hos XL-bygg.

När vi köpte till stora huset valde vi ändspontat och grundmålad svart. Mycket smidigare och extremt snabbt att montera. Priset vet jag inte exakt då det ingick i husbygget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.