Jag har en Dewalt spikpistol 21 graders 50-90 mm spik som jag köpt beggad uppfixad från ebay.
Nu är det så att jag testade inte den när jag fick den för ett år sen, och när jag ska använda den nu så funkar den såklart inte.

När jag laddat med spik, håller mot en planka, tryckt bort spärrarna och trycker på avtryckaren så pyser det bara lite lätt från avtryckaren.
Vad kan vara fel, någon som har lite koll på dessa?
 
S
kollat så inget spik har fastnat?
rätt storts spik?
 
SBH skrev:
kollat så inget spik har fastnat?
rätt storts spik?
Som ovan eller för dåligt tryck.
 
Så lät min också, ställde på mer tryck sen var de bara åka, runt 6 bar tror ja att ja körde med
 
Ok, jag ska testa med mera tryck. Återkommer med resultat.
 
Kan vara drivaren som fastnat i uteläge, prova koppla bort luften hållpistolen i spikläge med spärrar borta och avtryckare intryckt och anslut luft. Chockstart kallas det.
 
  • Gilla
boper1
  • Laddar…
P
Annars plocka isär pistolen och kolla kolven invändigt.. på min makita spikpistol fastnade kolven invändigt på efter en tids oanvändning, när man skulle använda den så pyste det bara lite..
 
Tack för alla tips! Nu har jag testat högre tryck, chockstart och det bara blir samma pys. Har tidigare plockat lös baksidan och kolven satt faktiskt fast lite i bakre ändläget när jag tryckte på den. Så det kan vara ett problem med den . De var även lite aluspån inne i den men mest där luften kommer ( vid handtaget) in inte i cylindern vad jag kunde se.

Jag har dock handlat en Julapistol så i nödfall får jag använda den istället, men de är ju lite surt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.