Har ett plommonträd på tomten som ser väldigt sorgligt ut! Förra året blommade den knappt. Fick väl 10 tal plommon. Halva trädet fick knappt ett löv så den halvan har jag sågat bort. Jag tycker att den är för hög som den är, kan jag kapa av alla grenar där de möter stammen (se bild)? uploadfromtaptalk1396889929097.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack på förhand
 
Verkar det ändå som att det är på väg att dö så finns det nog inte så mycket att göra tyvärr, men då skadar det ju inte heller att testa att ta ner grenarna och se om det tar sig?
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
Ta bort det och sätt ett nytt träd om du vill ha ett träd där som skugga för uteplatsen men sätt inte körsbär, du risker att få en massa skit på din uteplats/trall.
Kärnfrukt ska man låta växa och sedan ersätter man träden när de blir gamla och dåliga.

Edit; var visst plommonträd, men sak samma kärnfrukt.
 
Redigerat:
Trädet är fullt av stympade grenar och felaktiga beskärningar, det är lika bra att ta ner för det kommer aldrig att gå att rätta till igen ändå. Och att stympa det ännu mer gör bara saken ännu värre. I tillägg ser det ut som om ett relativt nybyggt trädäck hindrar regnvatten från att nå en stor del av rotsystemet, vilket gör att trädet torkar ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.