"Vi valde att flytta en 1,5 meters bred gipsvägg 1 meter och lägga elgolvvärme i badrum samt hallen"

Jag förstår inte, detta är högsta 2 dagars extra jobb. Resten (flytspackling badrum, måla väggen, etc) skulle BRF:en betala?

Hur kan ni tycka 25 k kr (efter ROT) vara rimligt för det?

Det måste vara något missförstånd!
 
Jag har fått höra av alla närstående att vi blivit blåsta för att vi betalat 25 000 ' men vi tänkte att han skulle lägga ner då i och med att han fått mer ön vad han egentligen ska. Sen så har han anlitat ett ombud som är civilekonom och går i tvist på provision på provision. A **c **k ***u....r** a** t L a **g & e. Kono!!!mi haha lägg ihop, vill inte att han ska kunna söka. Han är ensam i företaget verkar det som. Jobbat ned att driva in blufffakturor innan enligt flashback
 
  • Gilla
robert_m
  • Laddar…
Skulle det då inte vara bättre att polisanmäla honom?
 
Ja brf skulle betala att lägga klinkers ändå allt ingick i lägenhet då den såldes som "nyproduktion " från att ha hyrts ut länge av föreningen som handikappboende. Det enda vi gjorde var det jag nämnde samt kakla in badkaret samt montera en glasvägg på badkaret. Detta ville han 80 000 kr för. Och elektrikern, rörisen, kaklaren kunde inte ett enda ord svenska och det gjorde massa fel. Tex koppla ihop vår och grannes el till samma mätare koppla dimmers till ett ej dimbart badrumskåp etc kaklaren täckte inte för golvbrunnen och gjutmassa hamna i rören och det har spolats 2 ggr för tt få bort stopp och lukt
 
Jg vill polisanmäla styrelsen som vägrar säga vad dom fått betala själva för allt. Jag har grova misstankar om en jäv styrelse
 
Aha, styrelsen har beställt jobb av firman för föreningens verksamhet, och sedan fått billiga jobb själva, är det misstanken?

I så fall är nog en polisanmälan på rätt plats. Det kan vara mutbrott och trolöshet mot huvudman. Det är allvarliga brott.
Men tala med andra i föreningen först och se vad de har att säga/berätta.
Kan eventuellt vara läge att prata med media också, om man vill få lite attention från polisens sida. Men det kanske bara funkar när det är kommunal/statlig "brottslighet" ;)

Vad säger styrelsen som ursäkt för att de inte vill tala om vad de betalat för sina jobb? Helt plötsligt började det lukta väldigt väldigt illa om denna affär och man kan se en anledning till saltningen av dina jobb.

Var noga med att skriva ner exakt vilka jobb ni varit överens om ska göras, exakt vilket pris som överenskommits, och vad som utförts.

Att (om) ni betalat mer än vad som först överenskommits i fastpris kan det alltså komma att ligga er i fatet, var då mycket noga med att påtala att ni gjorde så för att konsumentrådgivningen uppmanade er till det.
 
Styrelsen vart rädda när jag frågade varför de inte vill hjälpa till med att visa att det var en behörig firma samt varför de fortsatte anlita firman efter alla Dora fel som uppstått under vårt och grannes och varför vi inte får ta del av deras faktura. Är det inte offentliga uppgifter för en som är medlem i Föreningen? Dom vägrar svara...
 
Nej, det är inte offentliga uppgifter för alla som är med i föreningen (det har diskuterats i andra trådar), däremot ska föreningens revisor ha insyn i detta. Så om ni misstänker att styrelsen har gjort "fulheter" så borde ni kunna lägga fram det för revisorn (men sen blir det troligen stämman som baserat på revisorns uttalanda får besluta om att göra polisanmälan, styrelsen svarar formellt sett bara inför stämman och inte inför enskilda medlemmar).
 
Har nu räknat ut att vi har totalt 6,7 kvm klinkers med ojämn golvvärme. Lägga klinkers ingick ju då total renovering ingick. Lade bara till elslingor. Han kräver 16200 kr före rot för läggandet av slingorna samt 9302 kr för material för att lägga slingorna. Det är liksom inte ens i närheten av vad som var sagt
 
Specar han bara "material"? Kräv att han detaljspecar materialet (om han kan räkna ut vad det kostade så måste han ju ha en sammanställning).

Och som sagt var, arbetstid som han ska ha betalt för ska han speca hur många timmar han jobbade vilken dag. (Jag tror inte man kan kräva att han specar exakt hur lång tid olika moment tog.)
 
Jag har bokat tid hos en advokat idag. Jag uppskattar alla råd och åsikter jag fått av er. Jag kommer uppdatera här hur det går. Jag ska försöka få tag på revisorn i föreningen och fråga lite över det här. Sen funderar jag på att dyka upp på styrelsemötetet 16 april och fråga över allt detta.
 
Normalt sett är inte styrelsemötena öppna för medlemmar, men det kan ju vara ett bra tillfälle att "dyka upp" då alla är samlade.

Lycka till, det låter tyvärr som du fått en riktig soppa på halsen! :(
 
Inte för att låta tråkig men normalt har inte medlämmar rätt att delta i styrelsemöten. Endast i de fall då de inbjudits till styrelsemötet.
 
Vi har i alla fall lärt oss en del "läxor" utav allt det här. Jag i alla fall. När jag berättade för min man att vi alltid ska skriva avtal även fast vi anlitar en bekant så tyckte han att jag överdrev. Men alltid kontraktskrivning från och med nu när det ska byggas!
 
  • Gilla
Lycke och 1 till
  • Laddar…
.... och inte bara när det ska byggas ;)
 
  • Gilla
Jenny1984
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.