Hej vi hittade en luftspaltsbildande cellplastskiva som ett litet företag sålde någonstans i södra Sverige. Var inne på hemsidan för länge sedan. Var även i kontakt med dem då och priset var väldigt bra.

Men nu är problemet att vi inte hittar dem igen nu när vi tänkte köpa dessa skivor. :-/
(Klantigt)

Skivorna var av cellplast 3cm tjocka och fästes mellan takstolarna med någon slags list med spår i, av cellplast det med.
Monteringen verkade vara väldigt enkel.

Någon som känner igen detta eller har något tips hur vi hittar företaget igen?

Häls Niclas & Ella
 
Enda problemet med att sätta sådana här i efterhand är att takstolarnas avstånd inte alltid stämmer med exakt 1200 mm. I gamla hus är de garanterat på annat och varierande avstånd.

Vid nybyggnation verkar de perfekta.
 
Har beställ 90kvm och de kommer på måndag. Ska börja montera de i veckan och kan sen skriva om de var bra eller inte.

Häls Niclas
 
sigpl skrev:
Enda problemet med att sätta sådana här i efterhand är att takstolarnas avstånd inte alltid stämmer med exakt 1200 mm. I gamla hus är de garanterat på annat och varierande avstånd.

Vid nybyggnation verkar de perfekta.
Sant!
På mitt (ny)bygge så löste fogsvansen/latex detta c/c-problem ;)
 
sigpl skrev:
Enda problemet med att sätta sådana här i efterhand är att takstolarnas avstånd inte alltid stämmer med exakt 1200 mm. I gamla hus är de garanterat på annat och varierande avstånd.

Vid nybyggnation verkar de perfekta.
74cm
94cm (på motstående sida 95cm)
80cm
110cm

Några takstolar hade faktiskt samma mått, ok någorlunda samma mått. Höjden har jag inte mått än...

Men det är ju inte lättare att tvunget mäta och såga/skära till mazonite gång på gång.
 
Skivorna kom ikväll, kl 22:15 lastades de av lastbilen(undrar vad grannarna tänkte), och nu ligger de i huset och väntar på att bli uppsatta. Mycket snabb leverans beställde i torsdags.

Häls Niclas
 
Har börjat sätta upp dem nu och det fungerar kanon.  :)
Hur lätta som helst att sätta upp och det blir helt tätt eftersom det är spånt mellan skivorna.
Jag kan verkligen rekommendera dessa skivor.

Häls Niclas
 
Verkar intressant! Hur var skivorna att jobba med, ingen risk att man knäcker dem när man trycker dit isoleringen? Är det skarven när man forsätter "uppåt" som är spontad? Vad är priset?
/TB
 
Det är ingen risk att man knäcker dem och de är väldigt lätta att jobba med jag har satt upp 85kvm på 8timmar och då var det ganska mycket klättrande upp och ner på ställningen. Sponten är utformad som ett parkettgolv spånten går in i mitten på den andra skivan mycket lätt och det blir väldigt tätt. Jag kan ta några bilder och prova om jag får in dem här. Eller skicka.   Jag betalade 5200:- inkl moms och leverans från skåne köpte 87kvm.  
(Bara Leveransen kostade 1300:- tyvär >:() Men var mycket snabb :)

Men vi är helnöjda med dessa skivor.

Häls Niclas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.