O
AndersMalmgren skrev:
Jag har ju byggt i befintligt utrymme för badrum så behöver inte bry mig om handikappanpassning alls. Sedan kommer en handikappad inte ens in i denna fastighet då det är typ 15 trappsteg innan hissen :D Och hissen har inte plats för en rullstol. Så man får se till att inte bli rullstolsbunden om man ska bo här :D

edit: Det är ett helt bjälklag till grannen som jag inte rört ;)
Det är faktiskt sant, du sparade ett helt bjälklag till grannen :D Men min poäng var att det ändå bara är ytskiktet som renoveras.... ;)
Nu har du oavsett renovering eller ombyggnation ändå gjort din lgh handikappsanpassad.... eftersom du slet upp alla golv och sånt....
 
Andreas Lundgren skrev:
Vi byggde om en butikslokal till en lägenhet i en bostadsrättsförening (ftån 1948). Badrummet låg i källaren en trappa ner. Vi fick göra om ritningarna till bygglovsansökan så att alla rum blev handikapsanpassade, man kan ju få stöd för att montera in en sån där stol-hiss i trappan.

Jag hoppas innerligen att någon form av skönhetsråd sätter stopp för sådana angrepp på trapphus från 1920.
Trapphuset var en av skälen vi valde lägenheten då den var väldigt fin för att vara så pass ung som 1920
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.