Hej,

Gick loss med kofoten när jag monterade ner det gamla köket och skadade hörnet (puts) under fönsterbrädan (bild).

Har ni något bra tips på hur man kan göra för att få till det snyggt? Hur brukar ni göra?

/N

DSC_0259.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0260.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Standardsvaret på lagningar brukar vara Cascos Husfix men efter att testat den på ett område som behövde spacklas tycker jag det är en skitprodukt jämfört med alternativen. Jag skulle använda Finjas handspackel Grov. Nackdelen är väl att den bara säljs på säck, så man tvingas kanske välja något som finns i lämpligare förpackningar om man inte har mer att fixa till.

http://www.finja.se/handspackel-grov.534507.produktinfo

Handspacklet är väldigt lätt att spackla och är formbart under torktiden. Torkar dessutom mycket snabbt.
 
Tack för ditt svar Mathias.

Ja, det kanske är i värsta laget att köpa en hel säck. Jag har förvisso en hel vägg som väntar på att putsas och har tre säckar weber gipsputs. Har även en sån liten låda med bostik rep å fix. Någon av dom funkar väl gissar jag.

Förslaget du gav ovan verkar ju bra på så sätt att det går att forma till och få snyggt under själva torktiden. Kanske det går även med några av de två alternativ jag redan har? Annars tänkte jag att man kanske får använda nån liten bräda som stöd för att få till en snygg kant?
 
Gipsputs... Knacka loss allt som är löst och sen på med gipset.
Var försiktig att det inte blir för mycket, det är ett helsike att slipa...
 
  • Gilla
ByggNiclas
  • Laddar…
Det enda rimliga är ju att använda något av det du har.....! Gipsputs blir nog också bra om man kan lägga den i tjockleken du behöver här utan att den sjunker ihop.
 
  • Gilla
ByggNiclas
  • Laddar…
Tack för era svar. Gipsputs fåre bli, jag får prova mig fram och se hur det blir helt enkelt.

/N
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.