Har upptäckt ett intressant fenomen,

Jag har en byggdammsugare uppställd med den automatiska starten när man kör det inkopplade verktyget tillslaget.

På kvällen när jag kollar youtube-klipp så märker jag att dammsugaren står och brummar. Ungefär som man skulle slå på den, och sen av direkt, om och om igen.

När jag pausar youtube så stannar dammsugaren helt.

Nån som vet varför det blir såhär?
 
Y
Klart den blir tyst när du stängt av youtube, annars kommer du ju på dess plan att utrota oss alla när vi minst anar det. ;)

00025139.jpg
 
  • Gilla
ekblom och 1 till
  • Laddar…
haha.. kanske bäst att låta bli att fundera mer på det, om man inte vill råka illa ut. ^^
 
Sitter kanske nån pryl i dammsugaren som har resonansfrekvens samma som nätverket när d sänder data. Testa att flytta på dammsugaren, nånstans hittar du säkert ett ställe där den inte låter:)
 
Y
Jag vet inte hur men du kan ju styraom datorsignalerna istället.
I takt med att allt mer blir trådlöst så stöter fler på krockar och långsamma nät.
Vad jag ser bland dessa råden som ges då är att ta hem något visst program som visar vilka frekvenser som skickas osv sen kan man styra om detta. (sweclockers forumet)
 
Som Yrrol sa, testa byta kanal på routern/accesspunkten och se om det blir någon skillnad.

Det kan vara så att kretsen för autostart påverkas av frekvenserna som trådlösa nätet använder av någon anledning.

Du kan använda wifi analyzer på en androidtelefon, eller inssider på datorn för att hitta en lämplig kanal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.