Hej,

Jag känner mig rådvill.
På forum läser jag flera som har nålfiltsmatta under sin pool.
Men möglar dem inte?
Eller är det en speciellbehandlad matta man behöver?

Ni som har en nålfiltsmatta under poolen, vilken sort har ni?

/Agnetha
 
  • Gilla
Janfossi
  • Laddar…
Tror inte materialet i en nålfiltmatta kan mögla. De är gjorda av polyamid.

Är det en utomhuspool spelar det ingen roll eftersom hela naturen och jorden i trädgården är rejält möglig hela tiden.
 
Jag har vanlig grön nålfiltsmatta som jag köpte på Hornbach. Fanns i 4meters bredd till bra pris. Svårt att veta om den möglar eller ruttnar då den ligger dold under poolen.
 
Jag köpte ljusgrå på Bauhaus för att undvika ev. missfärgningar...
 
Tänk på att ta den utan "knoppar" på undersidan. Dom syns tydligt när du har vatten i.
 
J JerreEssberg skrev:
Jag har vanlig grön nålfiltsmatta som jag köpte på Hornbach. Fanns i 4meters bredd till bra pris. Svårt att veta om den möglar eller ruttnar då den ligger dold under poolen.
Hej, är din med dräneringen alltså knoppar under ?
 
Är det sån där ”balkongmatta” utan pluppar alla pratar om? Använder bindens istället för de bottenskydd man kan köpa eller har ni båda två?
 
Jag köpte en sån matta med pluppar då plupparna är dränering 33kr kvm från Bauhaus.
Jag har börjat fylla poolen och jag ser inget har sand under.
 
Då antar jag att du kört den istället för de färdiga bottenskydd man kan köpa av (bl.a.) poolleverantörerna
 
Ja det stämmer vi har först lagt bottenmatta tunn för ogräs och så vidare sen stenmjöl 0-0,8 efter det fin sand sen poolvallar. Efter det tejpade vi fast nålfiltsmattan runt kanterna.
 
Knopparna/plupparna syns inte än så länge inte fyllt hela poolen ännu.
Linjen har veck efter vikningen i kartongen så vi har låtit den vila i solen idag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.