Grindstolparna till min järngrind har ruttnat och jag behöver nya. Men - jag hittar inga rejäla på något byggvaruhus. Jag vill ju att de ska vara minst 10x10 cm för att vara rejäla och hålla. De behöver inte vara så himla höga. Har ni tips på var jag kan hitta prisvärda?

Eller borde jag leta efter järnstolpar? Behöver ett prisvärt alternativ. Har inget staket, bara häck.

Himla tacksam för hjälp!
 
Mimi skrev:
Grindstolparna till min järngrind har ruttnat och jag behöver nya. Men - jag hittar inga rejäla på något byggvaruhus. Jag vill ju att de ska vara minst 10x10 cm för att vara rejäla och hålla. De behöver inte vara så himla höga. Har ni tips på var jag kan hitta prisvärda?

Eller borde jag leta efter järnstolpar? Behöver ett prisvärt alternativ. Har inget staket, bara häck.

Himla tacksam för hjälp!
115x115 bör du kunna hitta i de flesta byggvaruhus
 
S
limma ihop några bitar?
 
Kraftiga järnrör borde du kunna få billigt på närmaste metallskrot. Och sedan gjuta fast och lacka med hammarlack.
 
  • Gilla
Mimi
  • Laddar…
Fyrkantvirke, t ex 125x125mm, brukar gå att beställa på de flesta trähandlarfirmor. Du vill väl förmodligen ha hyvlat virke => ca 120x120mm. Grovleken på stolparna beror på grinden (storlek/längd/tyngd).
Tryckt virke kan väl iofs vara en fördel t grindstolpar. Gå in och prata på t ex Beijer el likn.
 
Tack! Jag ska fråga efter både limträbark och fyrkantvirke :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.