Vi har kontaktat en säljare för Borohus som vi är väldigt skeptiska emot. Han verkar okunnig och är väldigt långsam att svara på frågor eller göra klart en produktionskalkyl.
Man undrar onekligen hur bygget ska gå sen om det nu är så att det inte fungerar så bra innan avtalet är skriven. Jag är van vid lite rappare folk, åtminstone när det gäller att sälja, för det är ju det de lever på.

Någon som vet hur relationen Säljare - Borohus fungerar? Vad jag frstår är de inte anställda hos dem så vilken relation kan man förvänta sig av Säljare - Borohus - Köpare i förlängningen?

Någon som har färsk info?
 
Finns det inte en del skrivit redan om dom?
 
Jag har ingen direkt färsk information men när vi byggde med Borohus 2007 så var säljaren inte kopplad till Borohus annat än att han sålde deras hus. Det innebär i praktiken att Borohus inte behöver ta något som helst ansvar för felaktiga/brutna löften, strul och andra problem relaterat till säljaren utan ni skriver bara ett kontrakt på byggsatsen med Borohus. Vi drabbades av massor av problem under bygget, som jag beskrivit i andra trådar, som fortfarande snart 7 år senare inte är åtgärdat helt.

I vårt fall så tog faktiskt Borohus centralt på sig att ekonomisk reglera det återstående problemen som deras säljare/entreprenör inte velat ta ansvar för, men vi väntar nu sen över tre år tillbaka på att de ska uppfylla sina löften vilket är rätt frustrerande.

Så känner ni redan nu att säljaren inte går att lita på och verkar okunnig så skulle jag definitivt råda er att verkligen fundera ordentligt om det är värt att gå vidare.
 
Jag skulle välja bort dom direkt.
Sök så får du se hur oseriöst dom hanterar sina kunder och projekt.
 
Mikael_L
Jag kan bara säga:
Sök på forumet med sökordet "borohus" och sen efter någon timmes läsning misstänker jag att du letar efter en annan husleverantör. :)
 
  • Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.