9859883.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
10149940_10203730701892696_241170950_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
10156957_10203730701572688_467307676_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
10168871_10203730701172678_1049290476_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6168.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6165.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



dem där fina bilder är mäklarens när vi köpte huset dem sista är mina nu (y).
i alla fall vad har ni för förslag? jag gillar sten och sånt dekorationer men hur var ?kanske att bygga runt om trädgården med stenar och plantera blommor eller ha små i mellan. och att målla den där ute dörr i vit. den här dörr är bakom hus alltså från andra våningen .
kom gärna med några förslag!
 
Hej.
Fantastiskt vacker tomt, jag själv skulle nog inte ha gjort så mycket förändringar, men vill du ha någonting att pyssla med så tycker jag att busken och trädet ska bort, för att framhäva den otroligt vackra gräsmattan. Sen om du vill ha fina blommor och trevliga stenar så hade jag anlagt en rabatt längs med hela trädäcket (0,4 m ifrån) , med undantag från vinkeln. Sen lägger du dina favoritstenar runt hela rabatten.

Superfint hus! :D
 
  • Gilla
elisa_82
  • Laddar…
Förstår att du blir sugen på att hugga tag i något projekt i trädgården om den just blivit din. Visserligen tycker jag att den är fin som den är, men det jag kommer att tänka på spontant är att det kanske vore trevligt med en hårdgjord yta där vid äppelträdet, där utemöblerna står på mäklarbilderna. Det är alltid mysigt att ha många sittplatser på olika ställen i trädgården.

Men jag skulle vänta tills det blir mer grönt och känna mig för innan jag sätter igång för stora projekt - känn in platsen!
 
  • Gilla
Klabbarparn och 1 till
  • Laddar…
Jag hade satt upp en odlingsbänk med lite örter någonstans, och sedan hade jag satt mig på altanen med en öl.
 
  • Gilla
Klabbarparn och 1 till
  • Laddar…
Jag hade anlagt lite odlingsbänkar, kanske nåt drivhus eller så och sen planterat lite ätbara saker som jordgubbar, sallad, bönor, morötter, örtkryddor, vinbärsbuskar, hallon etc.
 
tack för er tips jag jag kanske bör vänta till nästa år då! jag menar inte så stor projekt utan bara något runt om som på bilden. IMG_6168.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Häcken ser ut att vara klippt. Då behöver ni ha en yta att stå och gå på just innanför häcken för att kunna klippa den. Ca 80 cm bred bör göra häckklippningen till en hyfsat dräglig syssla. Några välförtjänta kalla immande sedan på altanen och beskåda verket. :)

Gräsmatta funkar, liksom någon form av hårdgjord gång. Ev rabatter bör anläggas innanför.
 
En oval eller njurformad plantering runt trädet kanske, och en vågformad rabatt längs med det långa trädäcket. Om man gillar att mjuka upp raka linjer ;-)
 
Hur gick det?
 
Jag skulle satsa på att plantera ett vackert träd som med tiden får bli riktigt stort. Gärna ett som både har vacker blomning, vackra höstfärger och vackert växtsätt. Men lev med trädgården ett år så att ni får känna in hur solljuset faller vid olika tid på dagen över året. Så att ni inte planterar något som sedan visar sig stå i vägen för solnedgången!

Träd är trädgårdens tak. Skapar rumskänsla. Skön skugga varma sommardagar. Förbättrar jorden genom sina löv. Håller kvar fukten i jorden så att inte trädgården torkar ut. Bjuder fåglar att sitta. Massor med fördelar med träd i trädgården!
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fel.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.