Nej du, ingen reklam, jag är en äkta kund, kan skicka en kopia på fakturan från företaget och är du verkligen så negativt inställd så har jag också ett kvitto som bekräftar min betalning. Vi håller på renoverar vårt hus just nu och jag försöker hitta så mycket info som möjligt om b.la. fönster och en massa annat, ska vara mindre entusiastisk i framtiden om det uppfattas fel.
 
mj22pk skrev:
Nej du, ingen reklam, jag är en äkta kund, kan skicka en kopia på fakturan från företaget och är du verkligen så negativt inställd så har jag också ett kvitto som bekräftar min betalning. Vi håller på renoverar vårt hus just nu och jag försöker hitta så mycket info som möjligt om b.la. fönster och en massa annat, ska vara mindre entusiastisk i framtiden om det uppfattas fel.
Det var inte riktigt så jag menade. Är heller inte negativt inställd men det är rätt vanligt, speciellt när det handlar om fönster att nyreggade medlemmar gör reklam.

Någon faktura behöver du knappast visa, inte för mig i alla fall.
 
hantverkare1 skrev:
Det var inte riktigt så jag menade. Är heller inte negativt inställd men det är rätt vanligt, speciellt när det handlar om fönster att nyreggade medlemmar gör reklam.

Någon faktura behöver du knappast visa, inte för mig i alla fall.
Jag ber naturligtvis om ursäkt om jag haft fel.
 
Ursäkten godtas;-) och jag ska vara försiktigare i framtiden så att mina poster inte ska uppfattas som spam.
 
mj22pk skrev:
Ursäkten godtas;-) och jag ska vara försiktigare i framtiden så att mina poster inte ska uppfattas som spam.
Här är reglerna om "dold reklam" du bör följa:
§ 5.2 Dold reklam...
Det är inte heller tillåtet att tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam.
Så om du sköter dig räcker det med villkorlig dom med samhällstjänst och övervakning :)
 
KnockOnWood skrev:
Här är reglerna om "dold reklam" du bör följa:


Så om du sköter dig räcker det med villkorlig dom med samhällstjänst och övervakning :)
Han/hon blev ju medlem idag?
 
hantverkare1 skrev:
Han/hon blev ju medlem idag?
Men... Tyckte du skrev att han/hon var på gränsen till att ha varit medlem tillräckligt länge???
 
hantverkare1 skrev:
Men... Tyckte du skrev att han/hon var på gränsen till att ha varit medlem tillräckligt länge???
Stämmer, jag tog fel på år först, men gick tillbaka och ändrade.

Du är helt och hållet i god tro, och jag ber om ursäkt för förvirringen!
 
KnockOnWood skrev:
Stämmer, jag tog fel på år först, men gick tillbaka och ändrade.

Du är helt och hållet i god tro, och jag ber om ursäkt för förvirringen!
Aha!

Började tvivla på min mentala kapacitet där ett tag. :)
 
Som sagt ska det ej upprepas, trodde snarare att det var en god gärning att tipsa om något man har provat och vet att det fungerar.
 
mj22pk skrev:
Som sagt ska det ej upprepas, trodde snarare att det var en god gärning att tipsa om något man har provat och vet att det fungerar.
Det var absolut en god gärning. Jag letar själv efter vettiga pvc fönster
 
Hur ser det ut i det nya året? Verkar dött här på forumet.

Har skickat ut och begärt offert från några olika företag här i Göteborgsområdet. 10st öppningsbara fönster (PVC) med 3glas och vill ha jobbet utfört inom en månad. Någon som har några lyckade erfarenheter såhär på rak arm?
 
Ska börja montera mina pvc fönster imorgon kan lägga upp en bild senare, hittills är jag då nöjd med hur dom ser ut och känns
 
Jag satte mina plastfönster med träkilar och glasullsdrev. Jag skippade plåtblecken iom att de stör monteringen av smygarna. Iofs så fick jag borra hål i karmen och fäste med vanliga montageskruv. Har du öppningsbart i sidled så kan jag rekommendera att förspänna fönstret lite då plasten ger efter lite när fönstret kommer i. Jag satte det alltså snett med max 1-2 mm. Visserligen är det ju justerbart. Snickaren satte ett fönster rakt och där hänger kassetten ner lite och skaver i nu. Jag köpte 3-glas från Vänerfönster och är nöjd. Det blev billigare än trä men trä är mycket lättare att montera tycker jag....
 
hheheh skrev:
Intressant jämförelse! Men hur gör man för att verkligen "våga" beställa. De flesta sidor finns ju bara på polska. Vilka avgifter tillkommer osv?
Jag skrev tidigare om en polsk leverantör som säljer i Sverige till väldigt bra priser. Jag lägger inte ut länken till hans sida eftersom jag fick kritik för reklam då men du kan säkert hitta mitt tidigare inlägg och se vem jag menar. Då hade vi bara köpt en balkongdörr men idag (jo, precis idag! vad jag har längtat!) beställer vi alla fönster till hela huset:) och jag tycker verkligen priserna och service där är jätte bra. Har kompisar som har oxå beställt hos den killen och är nöjda. Min kompis beställde ett panoramafönster till sin sommar stuga och fick det verkligen till 1/3 del av priset för det hon skulle behöva betala annars. jag själv tycker att det är smidigare att ha en svensk företrädare här än att beställa direkt från Polen. Jag slipper bekymra mig i fall problem skulle dyka upp. Lyckat till med att våga beställa:)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.