Som topic lyder, kör avast nu, kan inte vara så vasst, för burken var full av elakheter nu, har ni några tips?
 
Windows?
 
tipsar om avg free
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Windows som gäller, avg har ja inte testat, funkat bra?
 
Microsoft security essentials funkar väldig bättre än inget och är helt gratis utan tjat och tjafs.
 
Microsoft Security Essentials om man har någorlunda lite koll på läget och låter bli att klicka på okända saker. Huvudsaken är att den är väldigt nätt i systemet. Vi som kör OS X tar inte ens notis och kör helt utan antivirus. :D
 
  • Gilla
MRK
  • Laddar…
Gammal dator, tror de är Windows 7 på den, funkar de ändå?
 
Avg free är väl bara 30 dagar?
 
jag kör MS SE sedan flera år och det verkar funka utmärkt.
 
angelikaj skrev:
Avg free är väl bara 30 dagar?
Avg free edition är gratis helt och hållet.
Den man betalar för får man ha i 30dagar fritt och prova innan köp.
 
Hur upptäckte du att datorn var full med elakheter trots att du haft Avast? Det programmet som upptäckte skiten som Avast missat verkar väl vara ett bra alternativ?

Du vet att det finns "testprogram" som visar att burken är smittad med 4711 olika grejer bara för att de vill lura dig att köpa deras dyra program? Såna program kan man alltså inte lita på.
 
Mikael_L
Nerre skrev:
Hur upptäckte du att datorn var full med elakheter trots att du haft Avast? Det programmet som upptäckte skiten som Avast missat verkar väl vara ett bra alternativ?

Du vet att det finns "testprogram" som visar att burken är smittad med 4711 olika grejer bara för att de vill lura dig att köpa deras dyra program? Såna program kan man alltså inte lita på.
Precis, program som rapporterar nästan alla kakor som malware ger ju inte så mycket.
Även om nu kakor är oönskade för de mest paranoida personerna så gör dom ju som regel ingen direkt skada.
(Men personligen hatar jag förvisso alla kakor planerade av annonsföretagen och företagen som undersöker vårt surfande, bara av typ integritetsskäl. Men skadar datorn gör de kakorna ju inte.)
 
Det negativa med AVG är att den segar ner datorn vid uppdateringsprocessen, och den sker ju när man startar datorn.
Det blir en stressfaktor när man bara ska kolla ngt lite snabbt. Min dator är förvisso lite slö överlag, men lite nyare datorer kanske inte detta är ett problem.
 
Alla antivirusprogram som uppdaterar vid uppstart kommer väl att sega ner uppstarten?

Jag bytte dock från AVG till Avast eftersom jag tyckte att AVG blev segare och segare. Avast måste man visserligen registrera om varje år, men omregistreringen är gratis så det är inte så farligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.