R
Någon som känner till någon kvinnlig plattsättare med svensk utbildning i Stockholm? Eller finns det något slags matrikel där alla licensierade plattsättare är listade så jag kan leta själv? Ett annat alternativ vore kanske ett forum för interna diskussioner i branschen, Facebooksida eller liknande. Några förslag?
 
  • Gilla
phine
  • Laddar…
Vill du bara anlita kvinnliga plattsättare?
 
R
Exakt. Jag är tillräckligt fördomsfull att tro att de i genonsnitt är lite ödmjukare och noggrannare än än manliga. Jag har två gånger senaste åren anlitat manliga plattsättare med goda referenser, vilket gått åt helvete. Nu letar jag en plattsättare som ska fixa vad dessa två inte klarade av.

För övrigt, om någon kvinnligt plattsättare läser detta får ni gärna skicka PM.
 
Vilket jädra liv det hade blivit om det var tvärt om
 
  • Gilla
Direktörpelle och 15 till
  • Laddar…
Undrar vad TS har för plan om de kvinnliga plattsättarna också gör ett dåligt jobb.. :rolleyes:
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
ullberg
en hen?
 
En hen blir nog bäst.

8dHpj.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stake
  • Laddar…
Men allvarligt talat. Tror ni att trådskaparen här faktiskt har en poäng? Att den genomsnittliga kvinnliga hantverkaren gör ett bättre jobb (kommer i tid, är noggran, skitar inte ner osv)? Att det finns tomtar av båda könen vet vi förstås, men i snitt? Jag gissar att möjligheten inte helt kan uteslutas men att underlaget är för skralt för att statistiskt säkerställas.
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Du har ett PM.
 
Risken att få en dålig hantverkare är antagligen större om hantverkaren väljs ut pga kvinnligt kön jämfört med det normala förfarandet att söka oavsett kön efter någon med goda referenser.
 
R
hantverkare1 skrev:
Vilket jädra liv det hade blivit om det var tvärt om
Varför det? Om du av olika skäl föredrog en manlig frisör eller något annat yrke med kvinnlig majoritet har jag väldigt svårt att tro att någon skulle bry sig.

Lustigt att ingen anmärkte på att jag ville ha en med svensk utbildning (motivet för det är helt enkelt att då har vi båda, förhoppningsvis, snarlika värderingar och referensramar för vad som konstituerar ett bra arbete).

Är du möjligen plattsättare själv?
 
Det är ju som att säga att man vill ha en blond plattsättare för dom brunhåriga jag haft har vart slarviga.
 
Ja, eller så får vi helt enkelt, Gud förbjude, vara öppna för faktumet att det kan finnas skillnader på män och kvinnor.
 
  • Gilla
radioshack och 2 till
  • Laddar…
d b skrev:
Varför det? Om du av olika skäl föredrog en manlig frisör eller något annat yrke med kvinnlig majoritet har jag väldigt svårt att tro att någon skulle bry sig.

Lustigt att ingen anmärkte på att jag ville ha en med svensk utbildning (motivet för det är helt enkelt att då har vi båda, förhoppningsvis, snarlika värderingar och referensramar för vad som konstituerar ett bra arbete).

Är du möjligen plattsättare själv?
Nej, jag är inte plattsättare.
 
Inte jag heller, men jag känner mej oerhört diskriminerad just nu.

Moderatorn borde ta fram hänglåset.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.