Hej alla kunniga!

Jag har hela hösten gått och stampat för att få komma igång med vår gräsmatta.
Tidigare grupig slänt som vi fyllt ut med sten,kross finkross, sen en blandning av fint material +lera och sand. på detta sen har vi laggt ut 10-15 cm jord.
Detta gjordes i höstas och sen har allt fått ligga och vila.

Sådde förra helgen med weibulls villa classic, sen på med en blandning av sand och lite gräsmattegödsel.
efter detta så vattnade jag så klart och det har jag gjort några gånger för att hålla jorden fuktig.

Nu till problemet jag trodde våren var här och vi har sen dess haft några nätter med frost! är det kört för mina frön eller finns det chans att det ha klarat sig?
ytan är för stor för att på något sätt tackas med duk eller liknande.

tacksam för svar,
 
Fröna klarar nog några frostnätter. Ett större problem kan det bli om de attackeras av hungriga småfåglar, så ladda hagelbössan och sätt dig på pass …
 
Några frostnätter klarar fröna utan problem. Du hade dock inte behövt gödsla, finns en risk att gödseln kommer "bränna sönder" de små skotten sen men förhoppningsvis klarar det sig galant. Risken är störst med små hungriga pippifåglar som fahlis nämnde.
 
Det borde inte vara några problem. Vi sådde vår gräsmatta i slutet av april (weibull extra green) och sedan började det snöa några dagar senare. Till midsommar så hade vi fått klippa gräset flera gånger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.