Hejsan.

Har verkligen sökt med ljus och lykta på google efter uthyrningsfirmor som kan tänkas hyra ut en liten lastbil (typ VW transporter) med kran, men hittar verkligen ingenting,

Har ett gäng större stenar plus en massa blöta sura gamla slipers som ligger och dräller som jag vill bli av med, tänkte köra till tippen, så en mindre lastbil med kran hade varit perfekt.

Ha tillgång till polarens c-kort så det skulle inte vara något som sätter käppar i hjulen om totalvikten är över 3.5ton, men hyra en "riktig" lastbil känns tämligen overkill.

Någon som kan tänkas känna till någon som kan tänkas hyra ut en mindre lastbil med kran?.

Mvh

Postar en bild på typen av lastbil jag menar.

volkswagen-transporter-1007513_76841837.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du måste väl ha krancertifikat för den där? I så fall är nog inte uthyrningsmarknaden speciellt stor.
 
Aha, det är så det funkar! Då förstår jag varför det inte finns att hyra. Men lite märkligt att man kan hyra en grävare men inte sådan här rackare.
 
D09
Kollat med cramo, tidernans, wagneskog, allt i mark etc

Är nog inte det lättaste att få tag på.

Fanns en entreprenad firma i Bollebygd som hade sådan förr, tveksamt om dom skulle hyra ut den dock.
 
D09 skrev:
Kollat med cramo, tidernans, wagneskog, allt i mark etc

Är nog inte det lättaste att få tag på.

Fanns en entreprenad firma i Bollebygd som hade sådan förr, tveksamt om dom skulle hyra ut den dock.
Japp, kollat alla dom! Ingen som har! 😞
 
D09
Kan inte en hyrescontainer hos Renova vara ett alt ?
 
D09 skrev:
Kan inte en hyrescontainer hos Renova vara ett alt ?
Jo, ja, det verkar som jag får finna en annan lösning, men de är mera kostsamma verkar det som.
 
F
Det är nog enklare att ringa runt till olika firmor och pruta på det jobb du skall ha utfört.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.