Är det någon som har testat hantverkartjänsterna från byggmax? Jag tänkte slänga upp en innervägg här hemma. Problemet är bara att jag inte är insatt i vad det behövs för grejer osv, så kan man kontakta en av deras hantverkare o förklara hur man vill ha det, så att man får med sig rätt prylar....
 
Förklara hur du vill ha det här, gärna med bilder och mått på allt. Så kan du nog få en rätt träffsäker lista över material.
 
Krilleman
Hantverkartjänsterna på Byggmax är väl inte helt färdigställt ännu va?!

Dessutom tror jag inte du kan få den hjälpen på byggmax med vad du ska ha för att bygga. Hantverkartjänsterna som erbjuds är väl endå med utfört arbete också!

Vill du ha tips på hur du ska bygga så får du vända dig till något annat byggvaruhus. Mitt närmaste byggmax är det inte många som ser skillnad på en spåntad kontra en ospåntad brädbit. Men så anställer dom inte butikspersonal efter bygg-kompetens. Det är bara "meriterande" i deras annonser. Personal med gedigen kunskap rimmar inte lika med billighets-konceptet. Samma fenomen på Cheapy.

Men självklart kan det finnas undantag, men inte hos mitt lokala Byggmax
 
O
Byggmax handlar man på för att det är billigt inte för att få service och hjälp.:p
 
Du har inte någon mindre bygghandel lokalt där du bor, vet inte hur det är på andra ställen, men här hos oss åker man in med släpvagnen och får en personalshopper som hjälper en med det man behöver och hjälper till att lasta. Ingen prisskillnad att tala om heller. Och dessutom stödjer man lokala firmor som ger jobb på orten.
 
Jag bor på Telefonplan / Stockholm

Grejen är att jag har en vägg i sovrum 2 där halva skall rivas ner så att ena väggen blir "rak"
Nu vet jag inte om man behöver riva ner hela väggen för att fixa till detta eller ej. Problemt är att både jag och min flickvän kan verkligen inget när det kommer till bygg så vi vet liksom inte vem man ska vända sig till för detta, så byggmax hantverkartjänst verkar ok när jag läste om det.

Kan påpeka att i tidigare lägenhet så har vi haft ett par utländska snickare och målare som fixat till lite grejer och vi har blivit djupt besikna båda gångerna så därför kommer vi se till att det inte blir någon utländskt arbetskraft den här gången
 
  • MEME-491.png
phattrance skrev:
Jag bor på Telefonplan / Stockholm

Grejen är att jag har en vägg i sovrum 2 där halva skall rivas ner så att ena väggen blir "rak"
Nu vet jag inte om man behöver riva ner hela väggen för att fixa till detta eller ej. Problemt är att både jag och min flickvän kan verkligen inget när det kommer till bygg så vi vet liksom inte vem man ska vända sig till för detta, så byggmax hantverkartjänst verkar ok när jag läste om det.

Kan påpeka att i tidigare lägenhet så har vi haft ett par utländska snickare och målare som fixat till lite grejer och vi har blivit djupt besikna båda gångerna så därför kommer vi se till att det inte blir någon utländskt arbetskraft den här gången
Ta hem en snickare så fixar han resten, inkl vad som behövs i materialväg.
Inte konstigare än så
 
Krilleman
Har du fått klartecken från föreningen (jag gissar på att du har en bostadsrätt) för detta arbete?
 
hantverkare1 skrev:
Ta hem en snickare så fixar han resten, inkl vad som behövs i materialväg.
Inte konstigare än så
Ska man använda sig av sånhär webbsidor på nätet där man skriver vad det är som man vill få fixas och så får man kostnadsförlag av ett par firmor som hör av sig?
 
krilleman_215 skrev:
Har du fått klartecken från föreningen (jag gissar på att du har en bostadsrätt) för detta arbete?
Japp, har snackat med dem och det ska vara lungt
 
phattrance skrev:
Ska man använda sig av sånhär webbsidor på nätet där man skriver vad det är som man vill få fixas och så får man kostnadsförlag av ett par firmor som hör av sig?
Kan man göra, personligen är jag inte så förtjust i dom, men det baserar jag på att deras telefonförsäljare ringer konstant och tjatar hål i huvudet på mig.

Någon här på forumet kan säkert rekommendera en bra snickare till dig...
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Just det ja, tacksam för tip till bra snickare som ni har bra erfarenhet av! :)
 
Krilleman
phattrance skrev:
Japp, har snackat med dem och det ska vara lungt
Ett tips här är att få det på papper, från styrelsen, för att undvika ev komplikationer vid ev försäljning. Muntligt avtal är ett giltigt avtal, det är bara svårare att bevisa.
 
krilleman_215 skrev:
Ett tips här är att få det på papper, från styrelsen, för att undvika ev komplikationer vid ev försäljning. Muntligt avtal är ett giltigt avtal, det är bara svårare att bevisa.
Ok tack för tipset!
nu gäller det bara att hitta en bra handverkare vilket verkar vara svårare än jag trott!
 
Hur gick det för TS?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.