Att inte ens kunna kommunicera med de som ska utföra dyra och viktiga arbeten på sitt hus eller trädgård är ett helvete. Skulle det bli någonting som behövs reklameras lär det bli ännu svårare. Det kan bli svårt nog att processa mot svenska företag om det skulle skita sig.
 
Klockrent sagt.. Snåljåpar..
 
Jag har anlitat dem för att gräva ur och isolera en källare och de sliter och jobbar på för liten kostnad, men man bör vara lite insatt själv för de har inte superkoll på det byggtekniska.

Ett exempel: De gjöt betonggolv på fredagen, flytspacklade på måndagen och sedan ville de lägga trägolv där på tisdagen. Jag har förstått att betongen ska torka 100 dagar innan den ytbeläggs så jag stoppade dem.
 
Det minsta man kan begära av dessa förmedlingsfirmorna är att dom säkerställer att dom anlitade hantverkarna är proffs. Själv anlitade jag en liknande förmedling för ett antal år sedan med hantverkare från Litauen, dom gångerna kom riktiga proffs, snickare, murare resp VVSare. Snabbt, on-time, billigt och bra. Inget man är direkt bortskämd med Svenska hantverkare (speciellt inte ontime och billigt)
 
Byli jsme pomohli řemeslníky z opravit svůj dům na několika příležitostech. Vždy posílat lidi se správnými dovednostmi. Ať už se jedná o obklady, tapetování nebo terasa konstrukce. Většina nově zrekonstruované dva opravdu dobré lidi naší kuchyně. Mohu vřele doporučit opravu domu : P
 
Mikael23 skrev:
Byli jsme pomohli řemeslníky z opravit svůj dům na několika příležitostech. Vždy posílat lidi se správnými dovednostmi. Ať už se jedná o obklady, tapetování nebo terasa konstrukce. Většina nově zrekonstruované dva opravdu dobré lidi naší kuchyně. Mohu vřele doporučit opravu domu : P
Vi har hjälpt reparation hantverkare från hans hus vid flera tillfällen. Skicka alltid folk med rätt kompetens. Oavsett om det är en plattsättning, tapetsering eller terrass struktur. Mest nyrenoverade två riktigt bra människor i vårt kök. Jag rekommenderar starkt reparera huset

Vad tar de i timmen då?
 
Nja, har du några bevis på att det är så?
 
hantverkare1 skrev:
Nja, har du några bevis på att det är så?
Om vem har bevis för att vad är hur?
 
Ja, alltså slugge har översatt (mha google) den tjeckiska texten, som Mikael23 skrev som sitt första inlägg. Det framgår inte om slugge delar Mikael23:s uppfattning om att det är ett väldigt bra företag.
 
Det här var mitt första inlägg i forumet och genast möts man av negativa kommentarer. Jag är bara tacksam över ett bra utfört arbete och skulle kunna lägga upp några bilder, men det skulle nog inte tjäna något till.
 
Inget illa ment.
Det förekommer ibland att hantverkare som får skit på forumet registrerar sig här och skriver som nöjda kunder. Kännetecknen är att det är nya medlemmar och att lovorden blir lite väl överdrivna.
Därav viss misstänksamhet.

FixaDittHus får dock lite blandade omdömen här, inte enbart negativa, så det är bra att även nöjda kunder skriver. Jag är i stort sett nöjd med dem, men jag hade några mindre anmärkningar.
 
Mikael_L
Mikael23 skrev:
Det här var mitt första inlägg i forumet och genast möts man av negativa kommentarer. Jag är bara tacksam över ett bra utfört arbete och skulle kunna lägga upp några bilder, men det skulle nog inte tjäna något till.
Varför skrev du inte på Svenska i ditt första inlägg?
Kan du tjeckiska, dvs är den texten författad av dig själv.

Mystikens dimmor ligger täta här, minst sagt. :)


Men annars är det som Fred vom Jupiter skriver, ett positivt första inlägg i en kontroversiell fråga eller företag skrivet av en helt nyreggad användare möts som regel av en portion skepsis. Jag anser att det är en sund skepsis, tyvärr drabbar den även helt ärliga personer, men det är nog bara att gilla läget.
Men bra att förstå vad det beror på, dvs ingen egentlig illvilja från forummedlemmarna, utan bara en vaksamhet över smygreklam osv.
 
Redigerat:
Varför anlita hantverkare som man inte kan prata med.....dom flesta problem som uppstår beror ju på missar i kommunikationen och då är det mellan två svensktalande personer....
 
Lågt timpris. Det är det enda folk tittar på
 
T
hantverkare1 skrev:
Lågt timpris. Det är det enda folk tittar på
Ja, och sedan snyftar man i Fuskbyggarna. Se bara senaste avsnittet, en jävla parodi!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.