Nu tror jag ju inte att någon skriver inlägg/kommentarer här på Bygga_Hus för att få en massa "gilla".

Då hade man väl hållit sig till Facebook, Instagram, Flashback eller några andra mer etablerade "sociala" medier.

Men det är klart att man påverkas av vad man får för reaktioner från andra byggahusare.
Och kanske anpassar sitt sätt att formulera sig så att det uppskattas och ses som läsbart av övriga forumister. Om ingen vill läsa det man skriver är det liksom ingen idé att sitta vid tangentbordet längre.

Man kanske slipar av de värsta fyrkantigheterna i språket, och avslutar med en kul knorr som man vet att många gillar. Ett "Gilla" visar att man nått fram till i alla fall en läsare med sitt budskap :)

Och alla vill vi få positiv bekräftelse på att det vi gör är bra, det är ett grundläggande mänsklig behov.
Och det kan man få i en visserligen liten, men ändock märkbar skala, här på Bygga_hus.

Så jag tycker att vi skall fortsätta att "Gilla"!
Det bygger upp jagsvaga personers (som jag själv t.ex. :p ) självkänsla och gör oss alla starkare.

Till sist
Mikael_L skrev för drygt en månad sedan
KoW TACK
Nu har jag äntligen chansen att komma på förstaplats i gilla-listan ... [bild]
Vi i KFIB ... [bild]
Välformulerat som alltid!
Men hallå Mikael, nu har du haft öppet mål och powerplay en månad.
Har du gått i ide eller?
 
  • Gilla
Jan Lahti och 2 till
  • Laddar…
T
d4a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Välkommen tillbaka! Vi har saknat dig.
 
  • Gilla
p.lundgren och 4 till
  • Laddar…
Thank you, Mr Costanza :)

Och jag har saknat er!
 
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Till sist
Mikael_L skrev för drygt en månad sedan


Välformulerat som alltid!
Men hallå Mikael, nu har du haft öppet mål och powerplay en månad.
Har du gått i ide eller?
Jag har bara varit sur, butter och otrevlig som vanligt, dvs inget (ingen) att gilla ... :thumbdown:
 
  • Gilla
Jan Lahti och 5 till
  • Laddar…
Hur var det i Thailand KoW?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Hur var det i Thailand KoW?
Det finns internet i Thailand så det måste finnas en annan förklaring. Hur jädra mycket för fort körde du egentligen KoW?
 
Alfredo skrev:
Det finns internet i Thailand så det måste finnas en annan förklaring. Hur jädra mycket för fort körde du egentligen KoW?
2,08 ‰ på Öresundsbron i 170 knyck :banghead:

Men om man är välkammad och inte har alltför rödsprängda ögon kommer man undan med en månad på öppen anstalt plus lite samhällstjänst. Men fotbojan skaver lite. Försökte med ett läkarintyg att jag är allergisk mot fotbojor, men det hjälpte inte :confused:

Visste ni förresten att Västergården, Dalslands största jordbruk, en gång var öppen kriminalvårdsanstalt.
Där har jag också varit, för länge se'n. Som kriminalvårdsassistent, eller kurator som det kallas ibland :)

Men i Thailand har jag aldrig varit. Så här ser det visst ut i sovsalarna i deras fängelser:
picture597101.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ursäkta bluddret, det har samlat på sig. Fanns inga pennor på "semesterhemmet".
 
Om man gillar här på byggahus, går det direkt vidare till Facebook då? :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.