Hej!
Vi har två stycken badrum som ska renoveras.
Tanken är att låta hantverkaren göra allt arbete men då kommer man ju till den svåra biten... Att välja hantverkare!

Har någon i Kalix/Luleå området tips på bra hantverkare som gör bra badrum och även gör allt från underarbete till installera badrumsinredningen? :) Varken jag eller min sambo är så insatta i renovering så vi behöver lite tips!
 
S
som förslag sa englund, rekab, hö allbygg, finns ju mer företag.
comfort finns ju också. men jag tycker blir väldigt dyra.
finns ingen ide att ringa ncc, peab eller skanska(dom gillar ej ta mindre jobb). men skadar ej att fråga(men det kan bli dyrare med dom).
 
Okej, tack! Har du eller nån du känner anlitat någon av de för att renovera badrum? :)
 
Puffar! Någon annan som har renoverat sitt badrum och bor i Kalix/Luleå området?
 
S
nä jag rekommenderar ingen. är ju i branschen själv
 
Tips på lämplig firma, mindre jobb. Endast seriösa företag dock, och ej svart
 
Kan avråda från mattproffset, inte så proffsiga. Var utan toa i lägenheten en månad, utlovat en vecka.

Deras VVS:are de lejde in var inte så proffsig han heller, punkterade mattan på väggen på fel ställen för att fästa handdukstorken. Kapade fel rör när han skulle korta cc för duschblandaren, löste det först med en skarv men jag propsade på att han skulle byta röret. Då skulle det kosta mer sa han, fick stå på mig igen.

De som gjorde underarbetet till mattan tog min våtdammsugare istället för att hämta sin egen. Jag hade ingen påse i för tillfället så allt damm sprutade ut i vardagsrummet och dammsugaren skar senare. Fick det ersatt men ändå.
 
T
PeterStrandberg skrev:
Kan avråda från mattproffset, inte så proffsiga. Var utan toa i lägenheten en månad, utlovat en vecka.

Deras VVS:are de lejde in var inte så proffsig han heller, punkterade mattan på väggen på fel ställen för att fästa handdukstorken. Kapade fel rör när han skulle korta cc för duschblandaren, löste det först med en skarv men jag propsade på att han skulle byta röret. Då skulle det kosta mer sa han, fick stå på mig igen.

De som gjorde underarbetet till mattan tog min våtdammsugare istället för att hämta sin egen. Jag hade ingen påse i för tillfället så allt damm sprutade ut i vardagsrummet och dammsugaren skar senare. Fick det ersatt men ändå.

Pinsamt för helvete, jag hade sparkat dom i skrevet om jag hade varit du!:p
 
Extreme bygg har jag hört gott om.
 
Puffar igen! Behöver tips! Har ni renoverat badrum i Luleå eller Kalix området och har någon ni kan rekommendera? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.