Garagegolvet är tämligen ojämt och skamfilat (ej sprucket) men har farit rätt illa av vägsalt och man har inte lagt ner någon större möda när man gjöt det (-59).
Golvet har alltid varit obehandlat. Det jag vill göra är att lägga på klinker och jämna/snygga till.
Funderar på att bila bort ytskicktet, gjuta på nytt och lägga på klinker!? Vad skall jag tänka på, vad skall jag inte göra? Tar tacksamt emot alla tips!
 
Bila inte för allt i värden. Slipa av det istället. Slipar du med en diamantslipmaskin så får du en bra och jämn yta där du får bra fäste. Finns gott om firmor som gör sådant eller så kan man hyra en maskin på Cramo. Tänk bara på att inte ta en för liten maskin. Minst 500 mm i slipbredd. Dom väger runt 140 kg och är lättkörda.

Challe
 
Tack för tipset låter smidigt och fint, helt i min smak :) Måste nog gjuta lite ändå då det har varit ett förråd i ena änden och det är ca 15mm nivåskillnad där!
 
Gearhead skrev:
Måste nog gjuta lite ändå då det har varit ett förråd i ena änden och det är ca 15mm nivåskillnad där!
Jag tror att 15 mm är för lite att gjuta, det är nog lämpligare med någon form av golvspackel.

-- Arne
 
Helt klart flytspackla den lilla nivå skillnaden, innan du läger klinker.
 
Fräs av skillnaden och diamantslipa sedan allt, du kan ju tom polera upp betongen så den blir blank dessutom så slipper du flytspackel osv. Betong är allt man behöver!
Miljövänligt, snyggt, lättstädat. :)
 
Gearhead e de din Chevelle??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.