hej har fått en fråga från en restaurang som har ett ganska rejält avstånd mellan kök och bar
om man på något sätt kan installera något system typ ringklocka från kök till bar fast utan signal med lampa istället :)

några förslag dom har i dagsläget en trådlösringklocka som bara räcker halvvägs (mycket betongväggar mm )
 
Hur ljus måste signalen vara?
 
  • Gilla
DANNE_K_ och 1 till
  • Laddar…
Inte speciellt ljus typ diod eller liten lampa
 
tror tyvärr inte räckvidden räcker men går ju att dra kabel utan problem iofs
 
Nexa har även signalförstärkare som man använder just då det är sådan problem med väggar.
 
OT: Ni som hela tiden rekomenderar Nexa, har ni använt det? Jag installerade ett Nexa-system i min lägenhet, men slet ut det efter nån vecka. Var tredje gång man tryckte på knappen hände inte nåt. Otroligt frustrerande.

OnT: De vill helt enkelt ha en lampa som är tänd när man håller inne en knapp? En helt vanlig strömbrytare med impulsfjäder och en helt vanlig lampa i andra änden.
 
jag vill ha en knapp man trycker på för att tända lampan och för att släcka lampan jag har larmkabel liggandes
ECO. TEL. TR 2x2x0,5/m

vad behöver jag ha mer och hur göra =) ?
vad ska jag driva denna lampa/ diod med ?
 
har även om det går att använda en lampa/summer från rwc larm märket esmi
hittar inget kopplingsschema tyvärr
 
En vanlig strömställare alt. 2polig med 0-1 markering och en signallampa på 230V i valfri färg kan ju funka.
En enkel av och på bara, men det kräver ju naturligtvis att en elektriker installerar det.

155871-4-1820761.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.elbutik.se/product.html/ljussignal-rod-lins-e10

21398937-origpic-fc6dd9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.elbutik.se/product.html/exxact-stromstallare-2-pol-vit?category_id=15235

//Patrik
 
Batteri-----brytare----sladd---- lampa

vad är problemet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.